• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Smart, en svart vagn med gula tillbehör.
    Då blir maken jätte glad (trogen gnagare med 3 minignagisar
    ) Han har ju sedan länge gett upp ang mina vagnaffärer så han himlar mest med ögonen

• Kärleksdronken

Nästan det första jag tänkte på när jag vaknade imorse: Semlor!! Trådens fel! Vår bil är inlämnad för reparation igen (Hör ni nåt svart som gnisslar så är det jag, en höll till och med för öronen när jag körde förbi) därför ska jag gå genom Centrum och ta bussen efter dagis idag, men det gör ingenting för då ska jag köpa mig en stoooor gooood semla!!

• Hjärtevännen

Dellans semlor är grymma!!!!!!!!!!! Har aldrig ätit godare semlor

Dronken: Du gör rätt i som ska köpa det idag , du kommer inte att ångra dig,hehe...

Fasen, nu blev jag sugen på en...hmmmm....Oskyldig

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Jag vill ju också ha semla!! Skulle suttit fint såhär efter en bulgursallad

• Ninis

Här hade vi problem med läggning i dag. Engla brukar alltid somna själv i sin säng men i dag var hon ledsen och det slutade med att jag fick natta henne i vår säng. Ska bära in henne till sin säng när hon somnat in ordentligt. Känner på mig att det inte kommer bli någon bra natt. De få gångerna det har varit problem vid läggdags så har hon sovit jätteoroligt och vaknat flera gånger. Hon har varit jättegnällig hela kvällen, vet inte om hon var trött eller om hon håller på att bli förkyld.

• Ninis

Fy, vilken natt, precis som jag befarade. Engla sov oroligt och vaknade till vid 22:00 och 22:20 men somnade om. Sen vaknade hon kl 03:00 och var jätteledsen, vägrade att somna om i sin säng. Hon fick ligga mellan oss men somnade inte för det. Hon var vaken till 04:45 då hon till slut fick välling och ny blöja. Sen somnade hon om och sov till 06:20! Jag som trodde att hon i alla fall skulle sova till 07:00, men icke!

Ska sova med Engla på förmiddagen så får vi se sen om jag orkar åka till Nacka Fourm. J var oxå vaken i natt och stank vitlök och öl. Han var ute med jobbet så han är trött och ska ta bilen. Får ta bussen till Forum i så fall.

• Charlott29

Singhis:
    Stackars er! Vilken natt! Skönt att det är fredag så du kanske kan sova ut i vart fall någon dag under helgen som kommer!!

Vi har haft en okay natt. Vincent hade kompisar här igår och var så trött när de åkte hem att han somnade i sin saccosäck så han fick sova i 30 minuter, vilket resulterade i att han inte var ett dugg trött när han skulle gå och sova vid åtta. Han var uppe till 21:15 men vaknade sedan kl 6 imorse, det får man väl tycka vara godkänt??

Vincent gick helt själv igår!!! Helt plötsligt släppte han mina händer och traskade iväg! Från hallen till tv-bänken... kanske... hmm...ja mååånga steg vart det! Jag stod bara och gapade!!!! Nu ska här övningsgås!!

• Ninis

Lotta,
    Jag skulle gärna byta natt med er. Det är ok att gå upp tidigt, bara de sover hela natten utan att vakna.

Vad skoj att Vincent kan gå själv! Jag som var stolt över att Engla kunde sätta sig upp i går helt själv

• Charlott29

Singhis:
    Ja jag ska verkligen inte klaga. Man klarar sig ju med få timmar om man får, som du säger, sova utan avbrott.

Men Engla är ju bara 10 månader, yngre än Vincent ju så hon är ju jätteduktigt!

• Ninis

Blev hämtad av J vid Nacka Forum. Han gick tidigare från jobbet i dag eftersom han var trött. Jag shoppade kläder på rean på P O.P i storlek 86 till Engla - en långärmad tröja, en body, en röd munkjacka utan luva, en brun munkjacka utan luva. Det var första plaggen som jag köpt i storlek 86. Man måste ju börja köpa på sig lite nu annars blir det dyrt sen om man ska köpa en helt ny garderob på en och samma gång. På H&M köpte jag tre tröjor till mig själv som jag ska ha när jag börjar jobba. Engla var jättegnällig, fick muta henne med majskrokar medan jag provade kläder och betalade i kassan.

Ikväll ska vi käka oxfilé och potatisgratäng med hemmagjort vitlökssmör. Mums! Ska kolla Let´s Dance. Jag tror Lasse Brandeby får åka hem i dag - han är smidig som ett kassaskåp!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2