• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29
    Singhis:
    Ånej, stackars Engla och stackars er!! Hoppas det är en kort variant av magsjuka och inte som förra vändan!! Krya på er riktigt mycket! Hur har natten varit? Fler kräkningar eller tog det slut vid midnatt?

Amanda:
    Du är rolig du! Klart du har gjort någonting rätt då dina barn sover hela natten. Något rätt har vi nog alla gjort. Alla barn är ju olika och alla barn behöver olika rutiner, så är det ju bara...
  • Ninis

Lotta,
    Är helt slut i dag. Inga mer kräkningar under natten. Engla somnade vid midnatt. Sedan vaknade hon vid 3-tiden och var hungrig så hon fick 1 dl majsvälling. Sen somnade hon om men då började J hosta och höll på säkert en timme. Vi bytte plats så han fick ligga i gästsängen och jag lade mig bredvid Engla i vår säng. Engla vakande kl 07:00. Hon verkar som vanligt i dag, hon har inte bajsat ännu så jag vet inte om hon har diaré eller inte. Hon fick 1 dl majsvälling när hon vaknade. Får se om jag vågar prova att ge havregrynsgröt sedan, fast utan mjölk, det är hårdsmält för magen.

• Charlott29

Singhis:
    Hoppas det blir bättre under dagen då! Ops visste inte att mjölk var svårsmält... ska jag lägga på minnet.

• Hjärtevännen

KRYA PÅ DIG ENGLA!!!!!

Hoppas hon blir bättre idag. Magsjuka är inte skoj!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Vi får väl hålla oss hemma i två dygn tills vi vet om J el jag har blivit smittade. Hoppas inte!

• Ninis

Just det, glömde berätta att jag och Engla kommer att bli kändisar En i föräldragruppen frilansar åt Vi Föräldrar och i nästa nummer ska de ha ett reportage om hur det gick när man hade barnvakt första gången. Så vi blev intervjuade i går och jag har mailat bilder på Engla och mig. I nästa nummer finns vi med

Tack för krya-på-oss-hälsningarna!

• Hjärtevännen
    Ninis skrev 2007-01-17 08:48:41 följande:
    Just det, glömde berätta att jag och Engla kommer att bli kändisar En i föräldragruppen frilansar åt Vi Föräldrar och i nästa nummer ska de ha ett reportage om hur det gick när man hade barnvakt första gången. Så vi blev intervjuade i går och jag har mailat bilder på Engla och mig. I nästa nummer finns vi med Tack för krya-på-oss-hälsningarna! * Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    Då måste jag köpa den tidningen
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Charlotte:
    Hihi ja det är det jag menar, vi alla har ju gjort rätt med våra egna barn. Vi känner dem ju allra bäst

• Charlott29

oj oj oj -- fler gustavsbergskändisar!!

• Ninis

Gud vad det är tråkigt att vara inne en hel dag!

Englas kräksjuka är borta och hon har ingen diarré så det var nog en lindrigare bacill än förra gången. Men däremot har hon lite feber, tempen visade 38 grader förut. Hon har sovit jättemycket i dag. Vi sov mellan 09:45-12:30! Sen lade jag Engla kl 15:00 och hon sover fortfarande.

Har tvättat kräkgrejer på förmiddagen. Glömde att tvätta spjälsängsskyddet och snuttefilten i natt, så nu är allt rent och fräscht igen

Orkar inte fixa någon middag i dag så J ska köpa med Mc Donalds till mig på hemvägen. J ska lägga sig och sova när han kommer hem.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2