• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Singhis:
    Vad skönt att höra att det var en lindrig bacilusk!! Då är ni nog på benen snart igen!
    Vi hoppas på det! Förstår att lilltjejen är trött, det tär ju på en att kräkas, man blir ju helt slut. Hoppas hon sover ordentligt i natt också så att ni är på G igen imorgon!!

Själv har jag förstört min viktväktardiet med en semla på dellans idag men inte den största storleken... bara mellan....

• Ninis

Lotta,
    Jag hade tänkt ha en "vit månad" nu i januari så man kanske kunde gå ner lite grann tills man börjar jobba. Men hittills har det inte funkar, det slinker ner något gott varje dag. Och är man hemma så skåpäter jag hela tiden . . . Får bli nya tag när jag börjar jobba, då kommer man in i andra rutiner.

På lördag ska jag i alla fall till frissan och göra en makeover så man känner sig fräsch tills man ska jobba

• Charlott29

Singhis:
    Å vad kul med frissan. Jag ska dit den 3 februari så jag har ju hunnit jobba 2 dagar då. Lite trist, men hon hade ingen tidigare tid, får väl göra bästa möjliga av trasslet i 2 dagar
    Jag har varit duktig med maten sedan jag "bestämde" mig, men idag med semlan så var det svårt, men jag var ute och gick powerwalk 1 timma igår och idag gick vi fram och tillbaka till centrum, så jag kanske har gått av den... hoppas hoppas!

• Kärleksdronken

Huvaligen för kräksjuka, så den härjar igen, skönt att Engla mår bättre! Coolt med Vi Föräldrar, nåt för klippboken det! Måste köpa tidningen!

Jag har fått problem med att Maltisen blivit så hård i magen nu när han äter så mycket mat (jag ammar 1 gång om dan nu) och så älskar han smörgåsrån och det är väl inte det bästa, proppar honom full med päronmos och messmör, men det händer inte mycket.

Vår sömnrapport: Malte brukar sova 1-2 timmar mitt på dagen, sen sover han ungefär mellan 19 (ja, han har blivit värsta nattsuddaren på äldre dar) till ca 06, han vaknar 1 gång på natten och får ersättning. Det är säkert olika. Min sambo skulle kunna sova dygnet runt om han fick.
    (Innan vi hade barn, bör tilläggas...)

Semlor på Dellans, dom brukar ju vara supergoda!! Charlott, var dom goda? Jag ska nog köpa mig en jättestooooor imorgon, mums!!!

• Ninis

Dronken,
    De få gånger Engla har varit hård i magen har jag kört med katrinplommonpuré och det har gjort susen inom några timmar. Du kanske kan prova det i stället.

• Ninis

Dronken,
    Även fullkornsgröt och fullkornsvälling sätter fart på Englas mage. Hon bajsar hälften så mycket nu sedan vi ersatte fullkornsgröten med vanlig havregrynsgröt och macka.

• Kärleksdronken

Ja, fullkornsgröt kanske är bra, det ska jag testa imorgon då. Stellans brors fru hade nåt dunderrecept till sin yngsta som hade samma problem, hon kokade havregryn, katrinplommon och linfrön men sen var det en massa annat som jag då tyvärr inte minns. Tur att det finns pulver! Vi skulle gå över till fullkornsvälling för nån vecka sen, men då bytte vi rakt av istället för att uppgradera med blandningar, men då vart det helt stopp istället, fast det blev nog för mycket på en gång, han fick på kvällen, sen på natten och sen på morgonen, Så sen gick vi tillbaka till halvårsvällingen igen eftersom det blev lite tokigt.... Oj det blev långt om välling, det är nog ingen som läser detta längre.....hihi.....

• Ninis

Morrn morrn!

I natt har Engla sovit i sin säng mellan 19:45-05:40 utan ett pip! Jätteskönt men jag känner mig inte så värst pigg ändå. Hade behövt sova en eller två timmar till för att bli utvilad.

• Charlott29

Dronken:
    Semlorna på dellans är suveräna! Mumsi!! Ur den aspekten är det ju tur att man börjar jobba snart så man inte kan hänga där i tid och otid!

Singhis:
    Härligt att Engla sovit i sin egen säng och att hon mår bättre! Du får sova när Engla sover på förmiddagen!

Vincent somnade kl 20 igår och vaknade vid 5-tiden, det var min tur att sova så T gick upp med honom. Men de väsnades så så jag kunde ändå inte sova men är ganska pigg ändå. Längtar till helgen nu!!

• Ninis

Lotta,
    Trodde inte Vincent vaknade 5 längre? Sedan vi började lägga Engla kl 20:00 har hon sovit till 06:00. I går fuskade jag och lade henne 19:45 så därför vaknade hon 05:40 i dag.

Börjar piggna till nu så jag tror inte jag ska sova på dagen. Har bokat bilen i dag, blir galen av att sitta hemma en hel dag till. Engla mår bra nu och febern är borta. Vi ska åka till Coop och handla och sedan en sväng förbi Pinocchio.

I morgon tänkte jag åka till Nacka Forum och kolla om det finns några reagrejer kvar på P O.P.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2