• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Charlott29

Singhis: Nä, vi trodde inte heller Vincent vaknade 5 längre Kanske kan det ha att göra med att han fick sova en lur mellan 16-16:45 igår, han var så jäkla trött och ledsen så jag gjorde om rutinen lite... det verka ha straffat sig direkt... puh

Var på PoP rean i måndags på både globen och skanstull. Sååååå utplockad! Fanns knappt någonting kvar i storlek 80-86. Och ändå startade den i söndags. Då hade en kompis varit där och det hade varit säkert 1 timmas kö till kassan. Jag kom dock hem med tre stycken tröjor... byxor fanns nästan ingenting där tyvätt. Hoppas det är bättre i nacka

• Ninis

Hur hade ni tänkt göra med overall till nästa vinter? Ska ni köpa en med eller utan bävernylon? En 1 1/2-åring sliter väl inte så mycket på en overall eller? Och vilken storlek tror ni passar. Jag är inne på att köpa strl 92. Anledningen till att jag undrar nu är att man kanske hittar någon bra overall på rea.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Charlott29

Jag funderade på det där men vågar inte köpa någon overall till nästa vinter. storlek 92 är väl 1,5-2 år? eller är det olika från affär till affär det också? Har sett att 86 är 1-1,5 år på många affärer...
    Svårt det där...

• Amanda

Kikar in en sväng på morgonen från jobbet

Singhis:
    Va kul att Ni ska vara med i tidningen!

Har varit med i bla Vecko-Revyn, Mama, Aftonbladets bilaga och har då blivit tillfixad i håret, sminkad och fått fina kläder på mig. Det är jätte kul!

Usch kräksjuka är inte kul
    Vi har *peppar peppar* inte haft det hemma på någon månad.
    Det smittar upp till 4 dygn efter sista kräken/diarrén.

Jag var i Forum på rean i måndags och det var tyvärr väldigt utplockat där så jag köpte ingenting.
    Fingrade lite på vinteroverall till V för nästa år men bestämde mig för att inte köpa någon då man inte vet vad de kommer ha för storlek nästa år. Men jag skulle nog ha valt stl 98 (V har nu 80/86).

Jag kommer absolut köpa en overall med bävernylon till V då de sliter ganska mycket på overallen då de leker ute, åker rutchkana på marken/snön, ramlar osv osv.

Förresten har jag en ny vagn på G
    En jobbarkompis ska åka till USA i mars/april och hon kan då köpa en Urban Jungle till mig där och ta med hem till mig (de är mycket billigare i usa, typ ½ priset mot i Sverige).
    Nu är frågan bara vilken färg jag ska ha

• Hjärtevännen

Amanda, Amanda.... Hur många vagnar är du uppe i nu? SkrattandeFlört

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Amanda

Hjärtevännen:
    Hihihi jag har ingen aning...
    Slutade räkna antalet vagnar jag haft när jag kommit till 15 st och det var ett tag sedan...

• Hjärtevännen
    Amanda skrev 2007-01-18 09:11:35 följande:
    Hjärtevännen:Hihihi jag har ingen aning...Slutade räkna antalet vagnar jag haft när jag kommit till 15 st och det var ett tag sedan...
    Puh, ja då är det nog bäst att du slutar räkna

Jag röstar för en gul/svart vagn .... (heja Gnaget)
  • Charlott29

Hjärtevännen: Eller Gul/svart som i ELFBORG - Guld 2006!!!!

• Hjärtevännen
    Charlott29 skrev 2007-01-18 09:24:46 följande:
    Hjärtevännen: Eller Gul/svart som i ELFBORG - Guld 2006!!!!
    NEEEEEJ.... Gnaget ska det vara hihi Blivande Guld-medaljörer 2007!!!!!
  • Hjärtevännen

Ps. Elfsborg härmas med färgvalet

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2