• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Singhis:
    Ja Markus och Erik borde vara de som är kvar i finalen.

Hihi ja man saknar barnen fort, men du får ABSOLUT INTE åka hem!!!
    Du ska njuta och ha det jätte skönt!

Nu vid 10-tiden ska jag och min bästis Milla åka till CMC och träna (dotterns simskola är inte förrän kl 14.40).
    Beach 2007...

• Ninis

Tjoho, nu är det snart dags att ge sig i väg. Vi hörs i morgon!

• pannkakan06

tjena mors tjejer!
    jaha här är vissa på spa och allt och här sitter man med typ 700 kartonger eller så!

Har nu iaf lagt upp lite lägenhetsbilder om ni vill kika, varning för känsliga!! samt på VAGNEN!!

trevlig helg!

• monkan10

Hej alla! Måste berätta.. Inatt sov Alicia hela natten, från 23.00 till 08.00 vaknade några gånger men fick nappen soch sen somnade hon om!! Vilken känsla Jag vaknade flera gånger o kollade att hon hade det bra. får väl se hur det blir i natt, håll tummarna för mig!!

• Ninis

Tjohej!

Hemma igen. Spavistelsen blev ju inte direkt som jag hade tänkt mig och jag är absolut inte utvilad! Vi hade en jättetrevlig eftermiddag och kväll. Helena var jättetrevlig och vi babblade om allt mellan himmel och jord. Vid 22-tiden gick vi till våra rum efter bad, massage, middag och en drink i baren. Kände att det var lite migrän på G. Somnade och vaknade kl 24:00 av värsta migränen. En kvart senare började jag känna mig illamående och jag började spy som en gris. Så höll det på till kl 02:00 då det inte fanns något mer att spy upp. Så jag somnade sittandes i sängen och vaknade vid 05:15. Gick på toa och sen kunde jag inte somna om förrän 06:15 och sov till 07:30. Så mycket sömn har det inte blivit. Känner mig helt slut i kroppen.

Var helt säker på att det var vinterkräksjukan men eftersom jag bara kräktes i två timmar och sen inget mer så misstänker jag matförgiftning. Vet inte vad det skulle vara annars. Helena och jag åt samma mat förutom förrätten. Sa till när vi käckade ut att jag trodde jag blivit matförgiftad men receptionisten hade inte hört att någon annan mått dåligt. Jag mår bra i dag men känner mig svag i kroppen, vilket nog beror på att jag förlorat mycket vätska.

Engla verkade inte ha saknat mig värst mycket för hon hade knappt tid att hälsa på mig när jag kom hem

Pannkakan,
    Vad snabbt ni fick igång bredbandet efter flytten! Ska kika in hos dig sen. Vi ska på babysim nu.

• pannkakan06

singhis: bredbandet är inte inkopplat vi har inte flyttat ännu förrutom köket som är på plats nästan. På tisdag bär det av så då har jag inget internet.. *abstinens* vet inte hur jag ska bli uppdaterad om tisdagarna

• Hjärtevännen
    monkan10 skrev 2006-11-19 11:42:29 följande:
    Hej alla! Måste berätta.. Inatt sov Alicia hela natten, från 23.00 till 08.00 vaknade några gånger men fick nappen soch sen somnade hon om!! Vilken känsla Jag vaknade flera gånger o kollade att hon hade det bra. får väl se hur det blir i natt, håll tummarna för mig!!
    Hej! Vad skönt för dig. Hoppas att det håller i sig... Rutinerna byts ju stup i kvarten. Victor har sovit jättebra fram tills för några veckor sen.. Kl 5 vaknar han och vill gå upp, puhFlört!!!

Singhis:
    Åh nej vilken otur du har... Du som såg fram åt att få vila ut!!!!!!! Uscha! Eftersom ni inte åt samma förrätt så kan det ju varit något med den. Hoppas du mår bättre snart!!
    Lycklig mamma till Victor född 10/4 2006
  • Ninis

God morgon!

Engla har vaknat några gånger i natt och kl 05:50 gick vi upp.

Hur blir det i morgon, promenad eller babycafé? Det såg ut som det skulle regna när jag kollade lokalvädret.

Gör i alla fall en lista.

------------------------------
    Promenad/fikalista
    Tisdagen den 21 november kl 11:00
    Vid promenad träffas vi vid anslagstavlan utanför kyrkan
    ------------------------------
    Kommer:
    Singhis

• pannkakan06

Tjena!

jag följer inte med imorgon då flyttlasset bär av då! ni får gå förbi o hälsa .

Måste bara berätta 2 dagar i rad har emilia somnat kl 5 på kvällen och sover i sträck till 7 på morgonen . helt otroligt!!

Idag är även sista dagen med internet *gråter* vet inte när vi får det så ja tisdagarna kan bli lite jobbigt och hålla koll på nu får helt enkelt chansa mig ner till kyrkan.

Nu bär det av till IKEA!! ha en bra dag tjejjor!

• Amanda

Pannkakan:
    Men du har väl mobilnr till några i tråden, kanske Singhis mobil?
    Du får sms:a och fråga

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2