• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Morrn morrn!

Var beredd på en jobbig natt eftersom Engla sov väldigt dåligt på dagen i går. Om hon sover dåligt på dagen brukar hon sova dåligt på natten oxå. Men hon sov mellan 19:00-06:10 utan att säga ett pip på hela natten! Jag lade mig inte förrän vid 23:30 men jag känner mig pigg eftersom jag fått 6 timmars sammanhängande sömn. Jag vaknade nämligen vid 05:30 och undrade varför inte Engla vaknat ännu. Kunde inte somna om utan låg och väntade på att hon skulle vakna.

Hubba bubba,

Har du lust att kolla upp exakt tid för jullunchen? Är den redan vid 11 blir det knepigt att få ihop det eftersom Engla brukar sova vid 11:30.

• Charlott29

Första natten i huset ensam... puh... gick bra
    Vincent somnade vid 19:45 och vaknade vid 04.10. Tog över honom i min säng och efter lite stök och bök somnade han om och vaknade kl 06. Vi busade lite så här när inte pappa är hemma och åt välling i sängen :-O och sedan låg vi och myste till 07:15, eller jag halvsov och Vincent lekte
    Nu är Vincent på väg att somna, då kan inte jag stöka runt utan måste sitta still annars har han så mycket att titta på, men så fort han somnat lite är det en dusch som gäller.
    Snart kommer en kompis på adventsfika - hoppas hon stannar hela dagen

• Hjärtevännen

Victor vaknade kl 5 i morse , tur att det var miiiin sovmorgon!!! Själv sov jag till 9,40 så nice!!!
    I morgon är det min tur att gå upp med honom, måste se till att han sover länge då

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Chrizzy

när är det jullunch? vilken dag och tid?
    vore kul att gå om jag inte jobbar.

• Amanda

Singhis:
    Hur gick det med han som skulle komma och titta på vagnen?
    Köpte han den?

• Ninis
    Amanda skrev 2006-12-02 19:05:47 följande:
    Singhis:Hur gick det med han som skulle komma och titta på vagnen?Köpte han den?
    Han kommer i morgon.
  • Ninis
    Amanda skrev 2006-12-02 19:22:50 följande:
    Aha ok, då får vi hoppas han köper den
    Ja, det hoppas vi oxå. Vet inte om priset är rimligt? Vi betalade 7500 kr för vagnen plus alla tillbehör (mjuklift, parasoll, myggnät, regnskydd, vindskydd, skötväska och fleeceåkpåse). Har satt ut den för 3800 kr. Vi har ju bara använt vagnen i 6 månader.
  • Amanda

Men har inte försäkringsbolaget hämtat vagnen?

Tänkte iom att försäkringsbolaget har betalat ut ersättning till Er för att vagnen hade gått sönder, är det då inte försäkringsbolaget som äger vagnen?

• Ninis
    Amanda skrev 2006-12-02 19:36:32 följande:
    Men har inte försäkringsbolaget hämtat vagnen?Tänkte iom att försäkringsbolaget har betalat ut ersättning till Er för att vagnen hade gått sönder, är det då inte försäkringsbolaget som äger vagnen?
    Nä, de har inte sagt något om att de vill ha vagnen. Ärendet är avslutat.
Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2