• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis
    Charlott29 skrev 2006-12-01 21:30:06 följande:
    Singhis: Nope, inga fynd på Lindex. Hade tänkt att köpa 3 plagg för 2 till Vincent, men kunde bara hitta en tröja som jag gillade och den fanns inte i rätt storlek. Är på jakt efter bruna halksockar, men hittar inte någonstans. Någon som vet vart det finns att köpa? Pop?
    Jag var på PO.P i Forum och där fanns bara mörkblå, vita och röda halksockor. På H&M hittade jag inga alls. Tycker det är svårt att hitta halksockor. Någon som har tips?
  • Charlott29

På Lindex hade de några halksockor, blåa och vita. Men jag vill ju ha bruna! Som matchar pepparkaksdräkten på lucia

• Ninis

Jag vill ha randiga multifärgade halksockor men jag har bara sett enfärgade hittills. Fattar inte varför inte alla strumpor för barn mellan 9-12 månader har halkskydd?!

• Charlott29

Singhis:
    Håller med. Vart skitsur när jag gick och letade idag. Lindex har ju jättefina strumpor men Vincent har aldrig vanliga strumpor på sig, alltid halksockor. Är livrädd om han inte har halkisar...

• Hjärtevännen

Heja Markus i IDOL!!!! Han är så j***a grym.... Skrattande

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Men Anna... har du också en idol-favvis!?

• Hjärtevännen

Hihihi.... han är såååå grym och snygg Kyss

• Hjärtevännen

Yipppiiiii Markus vann!!! Grymt!!!Skrattande

• Ninis

Japp, det var väl väntat att Markus skulle vinna. Han har ju faktiskt varit i en klass för sig redan från första början! Men egentligen spelar det ju ingen roll vem som kommer etta eller tvåa, båda kommer ju få göra en platta och turnera. Se bara på Daniel och Darin samt Agnes och Sebastian.

• Hubba Bubba

Japp!

Där satt den. Jag ville SSSÅÅÅ mycket att det skulle bli Marcus. Jag tycker Erik varit jätte bra men inte i klass med Marcus. Vart helt paff när Danny åkte ur. Ville se honom i final med Markus.

Fickparkera är inte något man gör ofta men jag fixar det om jag måste. Var i stan i går och skulle parkera på Kammakargatan. Fullt överallt men plötsligt drog en Fiat iväg från sin ficka. Jag var bara tvungen att mixtra in min V70. Tog en stund. Helnöjd med ett gäng svettpärlor i pannan kunde jag lämna bilen där med en en halvmeter tillgodo fram och bak.

Det värsta som finns är när man ska fickparkera på enkelriktad väg på "fel sida". Fickparkera och dessutom på fel håll...??? Då blir det svettringar under armarna också!

Jullunchen är på kyrkan och det är väl under lunchtid 11-12. Ska kolla upp det mer exakt. Man får naturligtvis komma även om man bara varit där en gång. Man är nog välkommen om det så är första gången. Man ska anmäla sig innan och det gör man där genom att skriva upp sig på en lista.

Sov gott!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2