• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Amanda

Men om de ersätter Er med en ny vagn för att den gamla vagnen gått sönder och inte kan användas/blir för dyrt att laga, då tror de nog inte att den gamla trasiga vagnen ska säljas vidare utan hamna på tippen?

Är det ok att göra så?
    Man får ersättning för en vara för att den är trasig men man säljer den sedan vidare ändå?

Inget påhopp eller något sånt utan tänker bara högt!!!

• Amanda

Förresten var det någon som var nere i G-bergs C på julmarknaden i dag?
    Jag hade tänkt gå men åkte hem till mina föräldrar istället och fikade

I morgon är det julmarknad i Bygdegården i Hemmesta och nästa lördag (eller var det söndag) är det julmarknad i Siggesta.

Mina barn gillar marknader så vi kommer nog försöka åka till Siggesta julmarknad då de brukar ha djur och sånt man får klappa på

• Amanda

Vilken dag passar Er bäst att åka till Barnadiset?

Var det torsdagen den 7 dec?
    Jag kan den dagen.

Är det någon som behöver skjuts?

Ska vi träffas utanför Runda Huset eller något och åka i samlad grupp dit?

• Ninis
    Amanda skrev 2006-12-02 20:29:22 följande:
    Men om de ersätter Er med en ny vagn för att den gamla vagnen gått sönder och inte kan användas/blir för dyrt att laga, då tror de nog inte att den gamla trasiga vagnen ska säljas vidare utan hamna på tippen?Är det ok att göra så?Man får ersättning för en vara för att den är trasig men man säljer den sedan vidare ändå?Inget påhopp eller något sånt utan tänker bara högt!!!

Det är ju klart att inte försäkringsbolaget vet om att vi har fixat till vagnen. Men eftersom de inte har begärt att vi ska lämna in vagnen kan ju vi göra vad vi vill med den. Vagnen var ju inte direkt så trasig som vi sa till försäkringsbolaget heller. Styret var lite snett, vilket vi har fixat till. Samma sak med sufletten. Så nu är vagnen i samma skick som innan olyckan.

Det är julmarknad i Siggesta gård både den 9 och 10 december. Vi ska dit med några kompisar.

Torsdagen den 7 december passar mig bra att åka till Barnadiset. Jag har plats för en vuxen + 2 barn och ev en vagn till.

• Snöret

Hej vad kul det var att stöta på er i tisdags!

Såg att ni har diskuterat halksockor. Har hört att de ska sluta sälja dem helt i sverige pga någon eu-regel...
    Finns lite trådar om det här på FL. Helt sjukt tycker jag. Leiah ramlar o slår sig mycket mer med vanliga strumpor
    Har hört tre anledningar
    1. Att de stannar "för tvärt" så det skadar fötterna
    2. Att plastplopparna gör att foten blir kallare när det är kallt.
    3. Att när man sätter i en fot med strumpa med halkskydd i skon så kan foten komma fel i skon

Tycker att det är rätt att eniformera om att halksockor blir kalla på vintern men att förbjuda det??! Då kan man ju ha en annan socka utan bara...

Hoppas ni får en trevlig första advent! Kanske joinar på tisdag!

Snöret Sandra

• Charlott29

Paniiiiik!!! Vad säger du snöret!!! Ska de förbjuda halksockorna!!!!!!! Nej nej nej!!! Måste nog köpa upp mig på ett rejält lager då så jag har i alla storlekar till han har lärt sig att gå!

Löjligt tycker jag. Jag har bara på Vincent halksockor inomhus, inte i skor och inte när vi är utomhus...

Att "stanna upp tvärt" är alltså farligare än att ramla och slå ihjäl sig för att benen inte riktigt är med viljan??

Jösses... denna "storebror-mentalitet"... blir galen snart!!!!

• Charlott29

Vincent har förresten sovit helkasst inatt också. Somnade kl 20 efter mycket stök och bök,
    Var vaken mellan 2:30-4, sov mellan 4-5, vaken 5-7, sov 7-8:30.
    Då gick jag upp och tog över, så nu sover sambon... hua... undrar hur länge detta ska fortgå? Jag som skrytit så om att Vincent sover såååå bra, nu får jag verkligen igen

Idag är det julklappsshopping som gäller! Tommys föräldrar kommer hit nästa helg och vi ska fira lite minijul, vi ska fira med min pappa, farmor och syskon på västkusten. När mamma var sjuk tog vi det valet eftersom vi inte visste hur illa sjuk hon var, och nu känns det ännu viktigare att vara där.
    Men... vi har inte köpt en enda julklapp och i veckan är vi totalt uppbokade varenda kväll med respektive utgång med jobb, babysim, adventsfika och sedan kommer de på fredag! Panik kan jag säga när vi kom på det så idag blir det nog Farsta eller Kista för hela slanten

• NicoleSthlm

Fan osså funka inte länken!

Den var iaf till Kryp-strumpbyxorna!
    Men halkisar på fötterna, knäna o rumpan!

Mamma till Emilia 060707
  • Ninis

Jag köpte krypstrumpbyxorna på Underbarabarnmässsan, fast jag köpte de med halkskydd endast under fötterna. Eftersom Engla inte är någon kryptjej kommer hon förmodligen gå direkt.

Här har det oxå sovits kasst i natt. Vaknade av att Engla gallskrek kl 23:00. Hon lugnade ner sig när vi tog upp henne. Hon måste ha drömt något väldigt otäckt. Men sen blev hon ledsen igen när jag hade lagt ner henne och lämnat rummet, så hon fick sova hos oss inatt och hon har drömt mer under natten men utan att vakna. Så jag har knappt sovit en blund. Kan inte sova när Engla ligger i vår säng. Hon sov till 6, då gick J upp med henne. Sen sov hon mellan 8-9:40.

I dag är det babysim för hela slanten.

Lotta,

Hoppas ni hittar alla klappar i dag om ni har så tajt schema kommande vecka.

Man kanske ska köpa på sig lite halksockor då om de ska sluta sälja dem. Knäppt!!!

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2