• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Ninis

Lotta,
    Tack själv för en trevlig dag! Det var hur enkelt som helst att hitta hem. Nästan raka vägen Och ni åkte inte vilse på hemvägen eller?

Efter jag lämnat Dronken tog jag svängen förbi Pinocchio och hämtade upp de kläder som inte blivit sålda. Hittade en jättefin tusenfoting i trä och ett set med tamburin, maraccas och munspel till Engla.

• Hjärtevännen
    Charlott29 skrev 2006-12-07 16:08:20 följande:
    Singhis, Dronken och Hjärtevännen:Tack för idag! Det var jättetrevligt. Vincent somnade som en liten stock när han kom hem. En händelserik dag tydligen.
    TACK för idag! Det var trevligt! Vicke fick gröt vid 16-tiden sen somnade han en stund i vagnen (hans mamma sov också på soffan då )

Hoppas vi kan åka dit snart igen
    Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hjärtevännen

Singhis Dronken:
    Hittade ni hem? Vi hittade hem...puh...SkrattandeFlört

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Hubba Bubba

Härligt att ni hade en trevlig dag!
    Nu hittar ni dit utan problem. Man kör sedan ytterliggare en liten bit så är man vi Högdalsbadet. Kanske är nästa utflykt....

• Ninis
    Hjärtevännen skrev 2006-12-07 19:19:54 följande:
    Singhis Dronken:Hittade ni hem? Vi hittade hem...puh... Världens sötaste Victor född 10/4 2006

Jajamensan, det var busenkelt, typ raka vägen så var man i tunneln Så nu vågar jag åka flera gånger

Hubbabubba,

Ja, Högdalsbadet kanske vore något. Men är inte vattnet för kallt, dvs 30 grader. Det ska väl vara minst 32 grader för de små liven?

• Amanda

Va kul att Ni hade det trevligt!
    Var det mycket folk där eller var det lugnt?

Ni ser det var inte svårt att hitta dit

Följer gärna med nästa gång (och hoppas då på att mina barn är friska)

Finns det inga bad som har 34 gradigt vatten där man kan bada själv med barn?
    Hmm undrar om Högdalsbadet har någon hemsida...
    Ska leta lite och återkommer
    Följer gärna med och simmar också

• Amanda

På E2 i Nacka Strand verkar de också ha babysim så då borde man ju kunna få komma och simma där på egen hand också, tycker man ju.
    www.trampoolin.com/

Samma sak gäller för dessa:
    www.vattenhuset.com/
    De har babysim lite här och var på simhallar, man tycker ju att man borde kunna få komma dit och simma på egen hand då också.

• Ninis

Amanda,
    Jag har redan ringt runt och kollat på flera simhallar och de har inte öppet för allmänheten utan endast för babysimkurser. (Centralbadet, Eriksdalsbadet, Forsgrenska m m) Jag har ringt Högdalsbadet oxå men de har ingen bassäng som är varmare än 30 grader och jag tycker att det är för kallt. Men någon av de som du har föreslagit kanske har öppet så man kan bada på egen hand, den vid Kungsholms torg kanske.

Det var jättelite barn och vuxna på Barnadiset, så det var lugnt och skönt faktiskt. Går visst vinterkräksjuka i söderort.

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2