• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Hjärtevännen

Ps. Sången på ÖF brukar börja kl 10....

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Amanda,
    Jag skrev i ett inlägg i går att jag inte ska promenera i dag. 

Det är fritt fram för vem som helst att fixa promenadlista. Jag känner inte att ansvaret ligger på mig.

Instämmer med Hjärtevännen, hoppas du kan följa med på torsdag, annars åker vi nog vilse

• Amanda

Singhis:
    Jag kan inte gå med på promendaden i dag heller pga sjukt barn.
    Men iom att många av de "nya" inte vet att man kan starta en ny promenadlista så tycker jag att det är bra att TS startar en lista inför varje vecka.
    Då är det lätt att bara fylla på den och man slipper att flera listor cirkulerar i tråden.

Hihi ja jag hoppas också jag kan följa med på torsdag.
    Om inte annat så kan jag skriva en vägbeskrivning, det är jätte lätt att hitta

• Ninis
    Amanda skrev 2006-12-05 09:44:29 följande:
    Singhis:Jag kan inte gå med på promendaden i dag heller pga sjukt barn.Men iom att många av de "nya" inte vet att man kan starta en ny promenadlista så tycker jag att det är bra att TS startar en lista inför varje vecka.Då är det lätt att bara fylla på den och man slipper att flera listor cirkulerar i tråden.Hihi ja jag hoppas också jag kan följa med på torsdag.Om inte annat så kan jag skriva en vägbeskrivning, det är jätte lätt att hitta

Som sagt, jag tycker fortfarande att vem som helst kan fixa promenadlista. Tycker inte att ansvaret för hela tråden måste ligga på den som råkat förlänga tråden och ser till att den finns kvar och inte försvinner. Vi alla skriver ju i tråden och då kan vem som helst fixa listan. Tror inte att man blir förvirrad av det. Det är ju bara att skriva datum och tid så blir det inga missförstånd.

I onsdagsfikatråden finns det inga sådana "regler" att trådstartaren måste fixa fikalista varje vecka. Det gör den som kommer på det först helt enkelt. Det är ju lite tråkigt om en person måste ta på sig ansvaret hela tiden.

• Amanda

Jag tycker ändå att det är bra att TS startar en promenadlista för att inte förvirra och att det blir fler listor.
    Då vet har man en person som gör det och man vet att det blir gjort.

En del av dem som kommer på promenaderna kikar inte i vår tråd varje dag och jag tror att det gör det lättare för dem att skriva in sig på em befintlig lista än att starta en helt ny lista.
    Det är ju en del denna veckan som frågat om det inte finns någon promenadlista.

• Ninis

Amanda,
    Jag förde denna tråd vidare när jag märkte att det nästan gått tre månader och den höll på att stängas ner. Tyckte det vore tråkigt om alla tappade kontakten.

Jag avsäger mig allt ansvar för att fixa promenadlistor i fortsättningen om det ska vara på det sättet. Dessutom börjar jag jobba snart.

• Carina75

Men promenadvänner,
    Inte ska ni väl behöva bli osams pga promenadlistan!

Det borde väl funka hur bra som helst om den som känner för det startar en lista? Om det sedan är någon som inte vet hur man gör kan man väl fråga "veteranerna" i tråden.

• Amanda

Carina:
    Jag är inte osams med någon!
    Det krävs mycket mer för att jag ska bli osams med någon
    Jag framförde bara vad jag tyckte och tänkte.
    Hur Ni sedan vill göra med promenadlistan är upp till Er

• Ninis
    Carina75 skrev 2006-12-05 10:59:58 följande:
    Men promenadvänner, Inte ska ni väl behöva bli osams pga promenadlistan! Det borde väl funka hur bra som helst om den som känner för det startar en lista? Om det sedan är någon som inte vet hur man gör kan man väl fråga "veteranerna" i tråden.
    Håller fullständigt med. Fattar inte varför man ska komlicera allt med regler.
  • Charlott29

Uj uj uj vilken debatt

Jag har inte startat någon promenadlista denna vecka heller för att jag inte kunde följa med idag. Med facit i hand hade jag kunnat följa med för mitt inbokade besök på banken tog inte så lång tid som jag trodde, men det kunde jag ju inte veta innan

Jag tycker vi skriver till i promenadtråden att om man ser att det inte ligger en promenadlista för kommande vecka och man vill promenera så kan man ju starta en!?
    Tycker synd om Nina ska behöva ha det ansvaret, vad gör vi när hon börjar jobba??
    I och för sig så börjar jag jobba samtidigt som Nina så varför oroar jag mig ?
    Dessutom är jag "rädd" att om det ansvaret automatiskt ligger på TS så kommer ju ingen att förlänga tråden nästa gång?

Nåja... det var min åsikt i ämnet, inte för att någon efterfrågat den...

Har lätt panik. Ska ut med jobbet ikväll och hade köpt en klänning i all hast som jag hade tänkt att ha på mig... men nu när jag provade den så satt den inte så bra som jag mindes Så nu blev det att rota fram annat i garderoben. Det värsta är att jag hade nästan samma outfit när jag träffade arbetskamraterna sist... och det är INTE likt mig
    Men men... får väl skylla på att man är mammaledig och inte "hinner" shoppa så mycket - i vart fall inte till sig själv

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2