• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • milla

Halloj!
    Nu har jag tjuvläst i denna tråden så länge så det är väl dags att presentera mig! Jag heter Milla och bor även jag i Gustavsberg, dessvärre kan jag inte hänga med på Era promenader eftersom min dotter är 4 år och jag jobbar heltid. Men eftersom jag jobbar i Mölnvik så vore ju en lunch då och då inte helt fel! Ni hittar mig på Lekit!

Ha det gott!

• milla

Singhis: Greys var jättebra i går! Du måste se det på söndag, annars kan du få en utförlig redovisning av vad som hände av mig!

• Charlott29

Hej hej Milla och välkommen in i "gemenskapen"!

• Ninis

Hej hej Milla!

Jag lovar att inte missa Grey´s på söndag. Brukar aldrig missa ett avsnitt. Man ska inte lita på att karlar gör saker rätt! Förvånad Är på babysim på söndag men jag ska se till att sätta videon på inspelning själv så det blir rätt

• Amanda

Hej Milla, min allra bästa vän!!!

Så du har vågat skriva i vår tråd nu

• Hubba Bubba

Nu är jag med i leken igen!

Modemet dog! Luktade brännt och sedan var det tvätdött.
    Nu är ett nytt inköpt och man är med i gemenskapen igen. Men OJ!!!! vad mycket ni hunnit skriva på dessa dagar. Phu! tog mig 15-20 minuter att uppdatera mig.

Högdalsbadet ligger i Högdalens centrum och är toppen att åka till. Ett litet äventyrsbad för bebisar och även en 12,5m bassäng som är perfekt att göra dykövningar i. Teperaturen c:a 30 grader dvs anpassat för bebisar.

Jag kan inte följa med till Barnadiset. Emil är förkyld och hängig. Hoppas ni får trevligt. Är mer anpassat för större barn men fikatillfällen är ju livsviktiga!!! Dessutom miljöombyte.

Det är stängt på Ö.F denna veckan men jag har gått på torsdagarnas babycafé. Emil är bara 6 månader.
    Jag har skrivit upp mig på jullunchen och kommer absolut att gå. Hoppas att se fler av er där.

• Hjärtevännen

Hubba Bubba: Jag och Vicke ska på Jullurren på ÖF . Synd att ni inte kan hänga med i morgon. Krya på Emil!!!

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Hubba bubba,
    Kul att höra av dig igen Jag och Engla kommer oxå på jullunchen.

Engla vaknade vid 02:40 och ville inte somna om. Flyttade över henne i vår säng och hon somnade om vid 03:45. Sen sov hon till 06:05. Jag är lite småtrött men det går nog över

• Charlott29

Vincent vaknade kl 04:18 (exakt) idag. Jag försökte få honom att somna om men det gick inte så då lade jag honom i vagnen och då somnade han om. Så hämtade jag mitt täcke och kudde och lade mig på soffan. Så sov vi till 06:15.
    Nu sover Vincent igen, bra det så han är pigg när vi ska till Barnadiset idag!

• Ninis

I dag fyller Engla 9 månader  

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2