• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Chrizzy

ok ska se om jag hinner i morgon förmiddag.

• Kärleksdronken

Maltes senaste steg i utvecklingen; han kan äta på sina tår!, många veckor har han dragit i sina fötter och idag så äntligen äntligen lyckades han få fatt på en liten tå, oj vilket glatt och stolt leende som då sken i hans lilla ansikte En sån lycka!

Angående badet i Högdalen; jag vet inte om det var exakt 30c, eller runt där omkring, det är ju för bebisar så då kanske det är varmare om det ska vara det. Jag tycker det vore kul att åka dit nån gång! Malte älskar att plaska i vattnet, han skulle bli jätteglad. (Hubba Bubba, har du fortfarande problem med uppkopplingen?)

Hoppas alla nattsuddare har det trevligt ikväll!

• Hjärtevännen

Fick höra på Babysimmet att det bör vara minst 32+ i vattnet för små bebbar... På Babysimmet är det 34+ (sååå nice....) Skrattande

Här hemma har jag en snuvig son som hållt mig uppe halva natten... Det är 3:e natten nu som han sover dåligt. Han vaknar och gråter flera gånger. Funderar på om det är en tand på gång?! Jag känner mig helt slut idag!!! Dricker kaffe nu och försöker piggna till... Han verkar ju pigg och glad iaf...

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Ninis

Hade en jättetrevlig kväll på Grill med mina kollegor. Vi började kvällen med en fördrink på La Boheme. Det blev en Dagens för mig, tycker det är jättegott. På Grill käkade jag Gambas med vitlök och örter till förrätt. Till huvudrätt blev det oxrygg med hummerbearnaise och tomat. Det var supergott! Blev några glas vin oxå. Var hemma vid 23:30. Gick in och tittade till Engla som då sov på mage. Det brukar hon aldrig göra. Hon har sovit som en stock ända till 06:05! Så jag hade tur att det var en bra natt

Johan hade haft det väldigt tufft. Jag lämnade Engla på Johans jobb vid 15:30. När han skulle ge henne middag vid 16:30 ville hon inte äta så mycket. Sen när han skulle sätta fast henne i bilstolen så vägrade hon och spände sig som en fiolsträng, hon skrek och var helt galen, så det tog en halvtimme att få fast henne i bilen. J var sjöblöt när han var klar När de kom hem bytte J bajsblöja och lät Engla sitta på filt utan blöja (som vi gör varje kväll) och då bajsade hon ner hela filten. J bar in Engla i duschen och då bajsade hon igen i duschen. Det är sånt som aldrig händer när jag är hemma. Hon måste ha haft ont i magen eller nåt.

Englas femte tand har nu spruckit igenom. Nu kommer det tänder på löpande band! Engla har även lärt sig vinka. I går på Johans jobb vinkade hon åt kollegorna.

• Ninis
    ------------------------------
    Barnadiset i Högdalen
    Torsdagen den 7 november
    Bilarna samlas vid på parkeringen vid Runda huset kl 11:00 (bra för de som har dåligt lokalsinne och inte hittar att köra till Högdalen)
    ------------------------------
    Kommer:
    Singhis
    Hjärtevännen
    Charlott29 (åker i Hjärtevännens bil)
    Dronken (åker i Singhis bil)
  • Ninis

Lotta,
    Är nyfiken på hur du hade det i går kväll. Rapport tack

• Ninis

Hjälp! I går lovade J att spela in Grey´s Anatomy åt mig men han har spelat in på fel kanal! Någon som vet om/när det går i repris?

• Amanda

Singhis:
    Nope, det går inte i repris.

Själv har jag tillbringat sena kvällen på Sachsska med äldsta sonen...
    Han har haft hög feber (runt 39.8 - 40.1) sedan i förrgår och i går klagade han på att han hade ont i lungorna när han hostade.

Så det blev till att ringa till mormor så att hon kunde sitta barnvakt åt dottern och yngsta sonen (maken är på kurs).

Vi åkte in vid 18.30 och var hemma igen vid 00-tiden.
    Diagnos: Öroninflammation och halsfluss

Så jag kan tyvärr inte följa med i morgon till Barnadiset.
    Men jag skriver gärna en vägbeskrivning till Er om Ni vill.

• Amanda

Singhis:
    Nu hittade jag på Kanal5s hemsida:
    Söndag kl 16 är det repris på Greys

• Charlott29

Singhis:
    Japp, hade jättekul! KLev in genom dörren exakt 00:00.
    Vi tog en fördrink (som jag hoppade över) på Storstad på Döbelnsgatan. Sedan gick vi till Norra brunn. Där åt jag till förrätt Gaspacho på oxfilé med ruccolasallad och parmesanost. Så himla gott!! Till huvudrätt åt jag lax med sockerrör och sås. Gott det med!
    Sedan började uppträdandet och herregud vad jag skrattade. Jag skrattade så jag helt allvarligt låg dubbelvikt. Jösses vad kul!
    Några glas vin blev det nog allt också... och nu på morgonen känner jag att det nog blev något för mycket...hmm...

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2