• Ninis

Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2

Vill Du hänga med på barnvagnspromenader i Gustavsberg?

Varje tisdag kl 11:00 träffas vi vid anslagstavlan utanför Gustavsbergs kyrka. Vi brukar gå ca 30 min - 1 timme och avslutar sedan med lunch på någon restaurang i närheten.  Vid dåligt väder hittar vi på något annat tillsammans, t ex lunch i Mölnvik, Forum Nacka eller något liknande. Håll utkik här i tråden på förmiddagen samma dag vi träffas så bestämmer vi plats och aktivitet när det är dåligt väder.

Alla är hjärtligt välkomna!!!

BABYCAFÉ (För föräldrar med barn under ett år)

Gustavsbergs församlingsgård
    Måndagar:
    10.00–12.00 (7-10 månader)
    Torsdagar:
    13.00-15.00 (1-6 månader)

ÖPPEN FÖRSKOLA
    För mamma/pappa och barn tillsammans. schema ht 2006

Gustavsbergs församlingsgård
    Tis: 9.00–13.00
    Ons: 12.30–15.00
    Tors: 9.00–12.30

Tiderna kommer från Svenska Kyrkan, Gustavsbergs församlings hemsida www.svenskakyrkan.se/gustavsberg/barn.htm

Kommunens Öppna förskola  (ligger vid Markörplan)

Öppettider:
    Tisdagar: 13.00 - 15,30 (babygrupp 0-6 mån)

Torsdagar: 8.30 - 12.00 (Öppen verksamhet)
    13.00 - 15.30 (Babygrupp 6-12 mån)

Fredagar: 8.30 - 13.00 (Öppen verksamhet)

www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...

Kommunens öppna förskola
    www2.varmdo.se/Resource.phx/plaza/publica/inv...  Babycafé (öppnar 11 november 2006) Adress: Orions väg 1 (Mölnvik)Ligger närmast sjön, bredvid den nyöppnade Hund- och Kattbutiken.

Öppettider:
    mån-fre 10-16
    lördag  11-15

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-27 16:16:34:
    Fr o m tisdagen den 28 november har vi en ny mötesplats. Vi träffas numera utanför biblioteket (Runda huset) eftersom det är en mera central mötesplats. (Alltså mötesplatsen vid kyrkan gäller inte längre).
  • Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2
  • Matild

Oj, det var inte meningen att skapa en sån debatt! Jag bara undrade om det fanns en promenadlista för den här veckan ju ...
    (Jag hittade ingen men tänkte att jag med min förvirrade amningshjärna måste dubbelkolla.)

Nåja, hade inte tid att läsa här imorse så jag gick ner till bibliotektet på vinst och förlust. Inte kotte där. Men hallå, inte bangar ni väl för att det är lite ruggigt ute???
    Hoppas jag får sällskap nästa vecka!

• Amanda

Singhis:
    Det är tur att åsikterna är delade...
    Jag tycker det är bra med "regler" (som du kallar det) så att man vet vad som gäller.

Det gäller inte bara i promenadlista sammanhang utan jag tycker det är bra att det finns lagar och regler man kan följa, men det kanske är en yrkesskada jag har

Matild:
    Jag är hänger gärna med dig och promenerar eller hittar på något annat!
    I dag är dock L sjuk men du vet ju vart min brevlåda bor
    Och du kan ju dessutom mitt tfnnr

Jag börjar jobba 10 januari men bara 3 dagar i veckan så jag kan följa med på promenader lååååång tid framåt

• Ninis

Lotta,
    Jag köpte oxå en klänning i torsdags som jag ska ha ikväll. Hade på mig den i lördags på julbordet. Dessvärre är jag inte helt nöjd med stövlarna som jag har men det får gå. Får ge mig ut och leta när nästa lön kommer

Usch, det känns som jag håller på att bli sjuk. Eller oxå är det sviterna efter att man sovit dåligt varannan natt ungefär. Är helt slut i hela kroppen men jag har ingen feber. Trycker i mig två alvedon så hoppas jag att jag blir piggare. Vill inte missa middagen ikväll. Det händer ju inte allt för ofta att man gör något roligt med andra vuxna på kvällstid

Lotta, du undrade hur det skulle funka att göra sig iordning med en bebis. Jag kan meddela att Engla gnällde under hela tiden jag duschade, sminkade mig och klädde på mig. Trodde jag skulle bli galen. Tålamodet är ju inte det bästa när man är helt slut. Har precis varit ute på en kort promis så Engla skulle somna i vagnen. Ska fixa lunch nu sen åker jag med 13:30-bussen in till stan.

* Stolt mamma till Engla född 7 mars 2006 *
  • Hjärtevännen

Jag ska vara mammaledig läääänge till. Jag ska försöka bli bättre på att starta en promenadlista

Världens sötaste Victor född 10/4 2006
  • Charlott29

Jaja hjärtevännen -ge mig ångest bara - gööör det

• Hjärtevännen
    Charlott29 skrev 2006-12-05 12:52:51 följande:
    Jaja hjärtevännen -ge mig ångest bara - gööör det
    Hahaha....FlörtSkrattande
  • Carina75

Hjärtevännen, nu fick även jag lite ångest. Börjar jobba 11 januari men bara 50 % tack ock lov.
    Men först är det jul! . Tänker inte tänka en tanke till på jobbet förens efter mellandagarna.

• Hjärtevännen
    Lotta och Carina:
    Det var inte meningen att ge er ångest....Oskyldig FlörtSkrattande
  • Chrizzy

hoppas ni får kul i högdalen på torsdag.
    kan man fortfarande komma till jullunchen?
    kan man anmäla sig via nätet eller måste man gå dit?
    eller finns det nån som kan göra det?

• Carina75

Chrizzy,

Jag var på julpyssel i kyrkans lokaler i går och då gick det att anmäla sig till jullunchen fortfarande. Men du måste nog åka dit och skriva upp dig. Tror inte man kan göra det via nätet. 

Svar på tråden Gemensamma promenader i Gustavsberg - del 2