• Shoegal

Så sjöng de ju egentligen!

Visst är det kul när man upptäcker att man hört något helt annat än artisten egentligen sjöng!?

Själv upptäckte jag (efter att ha sett Anders & Måns) att Snap i låten "Mary had a little boy" egentligen sjunger "but little did she know" och inte som jag hört "the little bitch, you know"

• Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!
  • sunmaid

Ebbz: Jag garvar ner mej, det kunde lika gärna varit mej du skrev om. Jag trodde att Tommy Nilsson sjöng:

"Öppna din dörr och säg att du vill ha mig här, säg att du är nederbörd..."

Fattade aldrig vad han menade med nederbörd

Tack för att du skrev och berättade vad dom sjunger i Coca-cola reklamen!! Har fortfarande inte hört vad de sjunger men inte kunnat med eftersom dom kört den ett par år nu.

Och det var först förra julen när jag läste jul sånger för min son jag lärde mig "tre gubbar, tre gubbar" Har alltid trot att de sjunger "så bruna så bruna vi äro alla tre går iinte till ögon och hattarna på sne" Men det är ju klart att det är korinter de har till ögon

Gud vilken rolig tråd

• K78

Kylie Minogue-On a night like this sjunger hon: On a nigh like this, I wanna stay forever.
    Jag sjöng: On a night like this, I wanna spank the river.

Fick aldrig ihop det där.

Sommartider: sommar sommar våt o het
    Jag sjöng sommar sommar båt och lek

Passar ju oxå å¨sommaren ju!

• Dollars matte

K78:
    haha, den barnvänliga versionen av Sommartider!

• Clobberella

Ingen som har en teori på Sebastians "lost in the nylon" som jag skrev ett par sidor tillbaka? Jag fattar fortfarande inte vad han sjunger ju!

• Skarpa

Hehe Rolig tråd! Har sjungit fel massor av gånger, men kommer inte på något konkret exempel på det nu. Däremot kan jag bidra med min makes hemsnickrade franska när har sjöng refrängen till "Lady Marmalade" (tills jag förklarade vad de sjunger):

"Voulez-vous ame a mish ma" (typ) Skrattande

(De sjunger ju alltså "Voulez-vous coucher avec moi")

...men JAG har kul, i alla fall!
  • Garageänkan

vem sebastiann textrad på google som du VET han sjunger så brukar de komma upp

FL är bäst på natten
  • Tant Groda

sunmaid: ahh tack för att du berättade vad de sjunger i tre gubbar....har alltid undrat vad de sjunger!

• sunmaid

Tant Groda: skojar du? har du inte hört det eller driver du med dig

Min kompis mamma på 55 år har alltid tror att de i Robin Hood sjunger: "Kör mot kör mot skogen" men de säger ju egentligen "kör mot Sherwood skogen".
    Hon fattde aldrig varför de sa kör mot två gånger det var först för ett par år sedan när de började texta kalles jul på tv som hon läste vad de sa

Svar på tråden Så sjöng de ju egentligen!