• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • pejio

Går och väntar på BIM. Inga tecken mer än lite svag mensvärk så den är väl på ingång. Läget för er andra?

• Kickan 84

Maja: Väntar också på BIM, på tisdag. Har stick och sträck i livmodern (säkerligen inbillning då jag hade precis så förra gången, och då var jag gravid!)

Försöksmånad TIO...
  • zmurfan

Här var det nyligen ÄL så min BIM borde inte komma förrän 15-25 dec nånting. Frågan är om den kommer lite senare typ 21:a eller lite tidigare typ 15:e.
    Senste månaderna efter MF så har mensen kommit tidigare och tidigare för varje månad. Så jag räknar inte med någonting än så länge.

Bakade pepparkakor med barnen idag. Det var stressigt. Nästa gång ska jag nog bara baka med Linnea. Inte med Oscar också. Han förstod inte riktigt vad jag ville att han skulle göra så han bara tog stansen och bankade överallt i degen så det blev inga kakor alls där. Linnea kavlade iaf så fint och stansade ordentligt men i 2 cm tjock deg. :)

• UmeåElin

Här kom tanten i tisdags, har ändå varit hemma med feber så det gick bra att bara sura i en dag eller två.

Är så j-vla less på att få mens.

Jag bakade pepparkakor med en liten Oskar i fredags. Gick rätt bra, fast vi begränsade oss till två plåtar så vi skulle hinna med lite annat kul också.

/Elin

• MyFine

Jag har nog haft min äl här i dagarna, eller så är den nu.. Jag har inte så bra koll på det där.. Kanske skulle ta och skaffa såna där stickor?

• pejio

Tanten kom imorse och det med besked. Har tidernas mensvärk, sådär så man nästan viker sig dubbel. Tur att det är helg iaf, kan ta det lite lugnare.
    Ha en bra helg allihopa! Kram Maja

• MyFine

Synd Maja.. Hon är så himla ovälkommen den där Tanten. Hoppas jag slipper henne.
    Hoppas att ALLA slipper henne.

• zmurfan

hmm... mys och blod i sängen blev det igår. Tydligen så hade jag känsliga slemhinnor denna månad.

Har beställt fler ÄL och gravtester nu till nästa månad.
    Få se om det blir mens denna månad eller hur det blir.

• MyFine

Ojdå zmurfan! Lät inte så roligt med blod..!

Själv får vi se om det händer nått den här månaden. Säkert inte.
    Var ju som vårat första "aktiva" försök till bäbis nu.
    men jag lovar att vi har gett järnet.

• zmurfan

Nä så skojigt var det inte. Blev till att byta sängkläder mitt i natten.

Svar på tråden Planerar barn i Umeå