• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • zmurfan

Det vart typ 2 st dm-stora fläckar.
    Kändes inte som att vi ville ligga och sova i det sedan.

• MyFine

Hallå hallå!!
    den här tråden dör som ut mellan varven.. *skakar lite liv i trådstackaren*

Hur går det för er allihopa? Själv så beräknar jag att ha bim på typ tisdag. Eg är den säkert tidigare, men det var det datumet jag hade förra månaden, och jag är inte så haj på att räkna ut såntdär.

• UmeåElin

Ozzan: Ja, det är som svårt att hålla såna här trådar igång utan att det händer särskilt mycket, konstigt såhär innan jul, borde finnas MASSOR att skriva om.

Såg ni något luciatåg igår? Jag var först och jobbade och barnen på förskolan hade såklart lucifirande med föräldrarna. Sedan åkte vi till midgårdsskolan p kvällen och såg musikskolans körers luciashow. Det var såå stämningsfullt.

Har äntligen köpt klart alla julklappar också, måste bara slå in dem så jag är säker på att ingen är missad.

• MyFine

Japp, vi var på luciafirande på dagis igår. Hampus var utklädd till pepparkaksgubbe. Såå söt!
    Sen så var vi även på julbord igår med min sambos "jobb" (där han gör exjobbet). Vi var på officersmässen, och guuud så god mat dom har där! Känner mig mätt än.

• zmurfan

Såg inget luciatåg igår. Får se ett på söndag istället i bygdegården i byn. Då blir det lite julfest där.

Julklapparna har varit färdiga här i nästan 3 veckor. I år var jag ute i god tid! :) *stolt*
    Så nu är det bara att fixa lite godsaker och mat till jul.

BIM? Tja... nån gång snart antar jag. Före jul borde det bli men när vette sjutton eftersom den flyttat sig några dagar varje månad.
    Mellan 13-21 borde den komma iaf.
    Gjorde Neg gravtest igår så mensen borde vara på ingång.

• UmeåElin

Zmurfan: trist med neg.test, men skam den som ger sig...

Sitter och svär över sambon som inte lyckas planera ngt i tid. Åker till hans morfar imorgon och firar hans 80-årsdag! Tänk att vara så gammal, inte undra på att man har gråa hår då!

• pejio

Hej allihopa. Bäst att bidra till att hålla tråden igång, det vore ju jättetråkigt om vi försvann. Kommer dock inte att kunna skriva under julen, då vi firar hos makens familj söderöver.

Har ni förresten tittat ut genom fönstret och sett lampan som lyser därute? Det är inte varje dag man får se solen numera. Hoppas det håller i sig i helgen bara.

• zmurfan

Mmm.. .härligt men lite sol. Mindre härligt med två busar som levde rövare mellan 12-05 inatt. Grrr. Fattar de inte att på natten sover man. Jobbiga ungar. Nu sover de middag och jag ska lägga mig och vila med. Annars orkar jag väl inte med dem i eftermiddag.

• Kickan 84

Hej tjejer!

Jag har fått mens nu, börjar med pergotime på onsdag!

Nu borde det väl ändå vara vår tur snart? Pergostart 20/12
Svar på tråden Planerar barn i Umeå