Planerar barn i Umeå
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.
Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...
I förrgår kom mens och med den en överjävlig migrän.
Hoppas att migränen försvinner när mensen slutar.
Har gått på massa värsting-migrän-tabletter sen den började.
cilota - ipren hjälper inte mig. inte heller nån annan icke-receptbelagd tablett. här ska det till starkare grejer. citodon knaprar jag. men ibland hjälper inte den heller.
idag har jag hittills tagit 2 citodon och ingen av dem har ens dämpat migränen något.
och hjälper inte 2 tabletter så brukar jag inte ta fler för då hjälper inget. då är det bättre att stå ut med smärtan och övertala alla runt om att smyga och inte skrika.
Fast det här är andra eller tredje gången som migränen har kommit i samband med mensen. Annars har jag inte kunnat koppla den till mens eller pms eller nåt liknande alls.
har haft migrän till och från under ca 10 år. 5-6 ggr per månad och 1-3 dagar varje gång.
skitdrygt... fast nu hade den varit borta i nästan 2 månader.
Har också haft migrän. Kom som ett brev på posten, vid ÄL ända sedan jag gick på mellanstadiet.
Har numera en bra medicin: Maxsalt rapitab, en smälttablett som inte gör mig illamående och som hjälper nästan varje gång.
Numera kommer migränen endast om jag har sex fel tid i måndaen (vilken det är har jag inte riktigt fattat)
Zmurfan: Måste ju vara ett h-vete att ha migrän så ofta och länge!
cilota: förebyggande preparat? sånt har jag aldrig fått.
Elin: Maxsalt rapitab har jag provat med. Den kräktes jag av bara. Fick aldrig ner den.
Migrän suger. :)