• UmeåElin

Planerar barn i Umeå

En tråd för alla vi oss som försöker skaffa oss ett litet pyre att befolka Umeå med.

Måste ju finnas fler än jag som bara smyger runt i väntan på roligare besked än den hemska tanten...

• Svar på tråden Planerar barn i Umeå
  • Cilota
    zmurfan - på mitt förra jobb hade jag en kollega som hade migrän nångång i veckan nästan. Tillslut fick hon nog och ringde till VC och begärde något förebyggande, vilket hon fick. Vet inte vad det var dock.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • UmeåElin

Cilota: Vet att man kan få en spruta som ska hjälpa minst ett halvår. Pappas bästais tar en sådan/år och har inte haft ett anfall på tio år nu.

• Cilota
    Elin - ja det skulle ju kunna vara nått för Zmurfan. Min fd kollega fick tabletter hon åt dagligen vill jag minnas.
    'Diplomati' är konsten att be någon dra åt helvete så att denne ser fram emot resan.
  • zmurfan

Både förebyggande mediciner och spruta lät som något jag ska forska mer i. Får prata med dem på vårdcentralen nästa gång jag far in till stan tror jag.
    Tack för tipset tjejer!

Känner mig redan lite piggare.

• Cilota
    zmurfan - det låter bra Trevligt att kunna leva månadens alla dagar
  • pejio

Hej,
    här är en som har legat nerbäddad med dunderförkylning i nästan en vecka. Men när jag läser ikapp tråden så ser jag att det kanske inte är så synd om mig ändå. Återkommande migrän är inget jag avundas er som har. Hoppas du hittar något förebyggande zmurfan.

Här bör det vara äl-dags, så det är väl bara att försöka mysa på mellan host-attacker och nysningar.

• pejio

Måste fråga en annan sak. Jag hittar inte den här tråden längre under "planerar barn-rubriken", men när jag söker på inlägg hittar jag den. Är det min dator eller jag som fått spel? Någon som kan sånt här?

• MyFine

Den verkar vara flyttad till Medlemsgrupper - Ort/Område.
    Annars hittar du ju den under "mina favoriter"

• zmurfan

Om min migrän så säger maken att det är spänningsmigrän och att den dyker upp för att jag har spänd och dålig rygg och borde gå till en naprapat för att fixa till ryggen. Så jag ska försöka ringa till en naprapat idag för att få en tid.

Undrar om de kan fixa mina knän som gör ont med?

• pejio

ozzan, tack. Såklart jag har er i mina favoriter!

Svar på tråden Planerar barn i Umeå