Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hehe Sindi
Va jag ha hört ha di firi en 6 halv 7 jan från trakte å komi tid precis tå di ha öppna, he ha viri fleir buss tä di ha pausa å.
Så jag röstar på start 6.30 från J:stad å heimreiso 18 (finsk tid).
Å att man ska slipp me sakre ti bussn i milla
in springand å lägger trådn i mina favoriter...
no sku ja e kuna tryck på "lägg denna tråd i mina favoriter" men ny sir ni et ja har sit är...
KOmber in å diskuterar tå ja har tid...
Ja tycker att vi sku start 6 från Jeppis, fö ja ha hört från arbeiti åv ti som ha viri tiid rei att tå di starta 6 från Jeppis så va de fram 10 före 11 o de öppna 11 vår tid, dessutom va de första bussen som stanna vid ABC så de bövda int kö na tär heldä... jag halde fortfarand för att vi far heim kl 7 vår tiid fö ja ha hört åv i de sama schakki att tå ti sku fa heim 5 så kom sista persone ut halv 7 från IKEA och ti hadd int hinda ti na ader affäre...
ja, hede ti slipp å last i bussn imilla låter bra! Ska he ga ti ordn?
Ha all fått Karttus kontonummer? Skick ti inboxn hennas jär på fl så får ni e, lägg rikti namne me å s o veit san ti kryss åv!
Ja har int na stor skillna på tidre ja, ha räkna me at fa bitit i säng dan fyri å koma heim seint...
Int tar väl nar na bååne me? Ja ba kom på ti fråg....
Ska vi fösök ha na program i bussn?
Vil ni at ja ska ta deiltagar listo på utskrift å kryss åv tå ni stiger på? Ja tycker om ti ha kontroll ja, så ja kan jään ta he på me! Om int nader jään vil?? Ja mena he sku va synd om nar lämnar heim i misstag å Karttu ha ju rej teije eit uppdrag, ti bära all penga vår ![]()
Aha, riktit REISILEIDAR, he va ju en titel - tur at ja gar på fortbildningen på svenska yrkeshögskolan för ledarskap!! Få si...men kanske ja sku böv laga ade hemtentn min nutå så ja lär me ho ja ska leid er
hehe...
Programförslag: a, frågesport
b, allihop berättar i tur å ordning liti om se sjölv
c, vi sjunger na roli visor (jul å anat..)
d, vi lagar en inköpslisto som vi skickar runt, fösta skrivar va ha ska ha å så nästa å all ger föslag på va man sku pass på köp, å så kan man få tips...
e, meir föslag!
Hmm, ho genomför man e praktiskt att var o ejn berättar om se sjölv? I bussn määrar ja...
Ho er e me chaufföörn tå?! Sku vi bood ha na tack åt ha tå a ställder upp? Eli ir e lön nog fö mödan att a får vara mee oss?
nåå, ja tänkt ju at de har en mik tär fram ja...men kanske int de har? El kanske int all vil tala tär na, he bruk visst va ti som int vil he å...hmm, he sku ba va intressant ti hör, alltså vi veit ju ganska mytzi om varar såmt jär på trån, men tå int man a hört e på sama gang man sir ansikte så vil int e fasn i minni na...
no måst vi ge na åt chaufförn! He e klart he! Ele va sejr ni? Kanske vi hittar na bod ti i Haparanda så vi får handla na??
Men va sa ni nu, gik int e ele gik e at handel me VISA kort tär??
ja vejt, mang gang tå vi har ve på na reiso så a vi typ samla upp en par euro på vaar, å så a vi geedd he tå saan åt chaufförn, men no sko he jo å gaa att man sko sambel upp liiti penga å så sko man kööp nating fö he iställi som man sko ge åt a..