Öb-tråden-träffar
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!
Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.
Var så goda!
Tycker nog att bussn ska fa ti Ikea först.
ja tycke no bussn sko kona fara ti jala ja!!!
Jo det e en bra bit att gå från Ikea till Jala så jag föreslår också att ni tar bussen. (ca 2km.)
Men eftersom vi måste köra förbi Ikea att komma till jala så e det väl ändå klokast att stanna ve Ikea först.
Eftersom inte Ikeas väg finns hos eniro ännu så måste man ta den närmste vägen när man söker.
Fik just hör at granna vår som bruka va ti Sverige at ti har alltjämt betala me visa electron i Haparanda, he gar säkert bra vi Ikea å, sko fövån me annos!!
Dömdi minde affäre som ide Jala å he kan int ja garanter at tar visa Electron, men ja e säker på at di tar emot Euro allstans fö he betala vi alltjämt me tå vi e tid!!
Vi kan jo ha så et bussn fa föst ti Jala å släpper åv ti som vil. San far a direkt ti IKEA. San ca kl. 13 (vår tid) så komber a ett Jala-handlare å ta döm ti IKEA. Ha som int händar me bussn tibak tar taxi. Så böver int a byri vänt.
He va no bara na som ja släng ur me. Va tycke ni ade?
komber hi å bland me i fast int ja ska me na... man får handel me vanli finsk bankkort vi ikea å vi Jala...
Bara så ni veit så er int Jala så värst stor
med tanke på hur länge ni ska vara tä
"Leksaker och åter leksaker. Lars-Erik Wikberg inne i lokalerna
som totalt omfattar cirka 325 kvadrameter affärsyta där också
utbudet av barnvagnar är en viktig produkt i dag."
skogsfrun
Hmm jag fråga ve både banken å ikea å star int he visa så gar int e.
Nu ska ja vis me liti ije å! No känder ni ju me, men bara så ni veit et ja veit... ![]()
Skogsfrun: alltså vanli guldkorti?? He ju super, ja våg int ta gubbis VISA-korti å bruk alde ha tillräcklit me penga på me...
Ja halde å för et vi startar ganska tidit, var i 6.30 ni fundera? He tycke ja låte bra! Hemfaras-tin er int så stor skillna fö me. Fast no e he kanske lika bra vi er en stånd mesama vi far, så int alltfö tidit alltså! Angåend Jala-besökare, no e he säkert ganska mang som vil ti? Å restn märar väl vara vi Ikea heila dan elde? Ja tycker tå et bussn städer föst vi Ikea å släpper åv ti som ska va ter, å restn får sita på ti Jala. Busschaufförn får sjölv väli vart ha far tå san, men ha kan ju koma ett folk ti Jala typ 1½ tim bakett å kör döm/oss ti Ikea... Ho stor er ite Jala förestn? Ho mytchi tid far i ter?