• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • hallonmasken

Angåend finska bankkort så sto i på jt tå de hadd öppna IKEA att de int tar vanliga finska bankkort. OM ade tiin ännu så halde jag på 6 från Jeppis om vi ska hind tiid tills de öppnar...
    No har de ju Barnens Hus,na typ hemtex och na sko affär o dyl i en byggnad nära IKEA...Tycker no oxå att vi borde ha naating åt chaffisen

• solrosen83

Ja har int na skillna på tin når vi startar, men me köer tå man ska ga in ti bode sku ja hald fö et vi ska start så vi händar ti tills di öppnar....

Alltså ny har vi två olika version på va man kan betal me, med finsk bankkort å int... Nan som vejt me säkerhejt? Fö vi har int na visakort å man vill ju int ga me na grömt i penga i ficko å mittiallt hittar in man nan ti köp elde så hittar man fö grömt ti köp...

• hallonmasken

Jag kolla just me en arbetskaveri och ho mena och att visa electron sku ga, men int vanliga finska bankkort...

• hallonmasken

Hitta en frågespalt på IKEA Haparandas sido, så jag fråga om finsk bankkorte funkar, enligt he svari ja fick
    så funkar endast kreditkorte och kontanter alltså oxå euro... så he blir no säkrast att ha penga me...

• la Demoiselle Snorque

in och beblandar mig i diskussionen..Jag har alltid (för det mesta) kunnat handla med electron kortet när vi varit i sverige! Även i Haparanda, så det skulle vara konstigt om det inte skulle funka nu och spec. på ikea!

Ingen kan vara nere med en ballong! - nalle puh
  • Hååning

Grannen va ti Ikea idag....ska koll me henne imoro ho e va. Hon kom hem jätte tidigt!! Klocko va ju bara na 22.00. :O

• Trollens mamma

Godmorgon!

Nu komber jag och bland me i diskussione er,fast int jag ska mee na. Ni fundera om he gar tu betal me VISA elektron.Jag betala BARA med VISA eletronkotti,både vi IKEA och JALA.
    Går fint,fint.
    Och vi JALA leksaker i mängd och massor.Där finns ALLT!!!
    T.ex.barnspel,som annos är svår ti hitt svenskspråkiga av jär,så hadd di stort utbud åv,och billigari än jär i stan. Köpt all julklappa färdigt åt bååne,och jag vann nog mang tiona på ti handel tär,än om jag sko ha köpt sama klappa jär i stan.T.ex en riddagborg i trä som di har lika åv i kurragömma kosta 299 kr,och vi kurragömma är priset 59 euro.

• force

Ja ska pass på ti paka en plats langt fram i bussn,så man kanske slipper att få åksjuko.

• ANWA

Leksaker är överlag billigare i Sverige ha ja märkt, tro no at di e billiari vi barnens hus å än jär i stan!

• Hååning

SE HITT!!

Nåja fick just fäädi tala med grannen. ALLA hyllor e tomma så gott som och jag överdriver inte. Julpynt - fanns bara några slingor inget annat. Igen "glänsa krans".
    Inga "tavelhyllor" El. "tavellistar" inga värmeljus. Hyllorna gapar tomma i lagren. Det hon hade en lista på typ 15 saker (små vanliga saker) och hon fick med sig 5.
    De tala med någon på Ikea och det kommer mera saker vecka 49-51 någongång. Det finns inte kärror så det räcker alls!
    Och det är 50km kortare till Haparanda Ikea.
    Hon kom hem så tidigt för det fanns inget att handla. :-P

Och slutligen sa hon att 9.12 åker 9 bussar som de vet av från Jakobstad trakten till Ikea.

Detta skriver jag ENDAST för att jag tror att ni vill veta så ingen blir besviken. Snälla bli inte ledsen på MIG för att jag skrev detta.

Svar på tråden Öb-tråden-träffar