• aell

Öb-tråden-träffar

Hej på er som håller till i Österbottniska tråden!

Här startar jag en "Österbottniska tråden-träffar"-tråd. Här kan vi diskutera saker som berör våra träffar.

Var så goda!

• Svar på tråden Öb-tråden-träffar
  • hej hopp fallera

beibikär - ja tänkt ta lista å kryss av från Jeppis, men du kan ju fortsäta från edsevö.

På tal om paus, int måst vi ju stann vi Tupos (ABC), strax före finns Liminka Shell, int lika stor men ett alternativ. Och så finns ett ställ i Ii, men de e kanske lite för långt.

Jag håller på 6.30 från Jeppis.

• hej hopp fallera

Förresten ja kom på en sak. Vi kan ju å fa föst ti Jala o vart vi nu sku o sen ti Ikea. Bara en tanke...

• ANWA

Jå, me VISA kan man no handil, he kona man jo til å me i Grekland! Å så tror ja at i gar me visa electron å... i alla fall så gar i no at handil me Euro så he kan man jo alltjämt ha me!

Ja bruka tyck om at stann i ABC, he gar så smidit unda te fast i e fleir bussa te fö he mesta!

Busschaufföre bruka no tyck om at få en påsa me penga, he bli jo ganska mytchi rej om vi lägge några euro på var... kanski en 70 euro, int vejt ja va man sko köp åt a fö he??!!

Busschaufföre bruka jo annos få kaffi/mat gratis på bensinstatione!

Jag röstar på 6.30 från jeppis och hemresa kl. 19 finsk tid!

• ANWA

Låter bra, hej hopp fallera...

Ja e nästan meir intressera åv barnens hus och sådana affärer jag än Ikea!

• rosen85

ja halde å på att fa en 6.30.!!

• Martea

Hänge me når vi än startar! Ja sko gjään fara ti barnens hus å Jala fö ti få nating åt båne.

• konvaljen

både jag o pärtto tycker o at vi ska start så fort som möjlit på mårne så man sko händ ti fleir ställ, kl 6 elder seinast 6.30, he bruk no kona ta länger än man a räkna me tå man far et heilit busslass som ska stann o drick o shacki ska på wc, så ja halde me me hallonmasken ja o at vi startar kl 6 från jeppis o startar tanifrån kl 19, int e he väl na stor skillna om man komber heim en tiim förr elder seinari tå i e ledidag baket. Ja tycke om man eingang far så sko man jo vila händ ti all ställe!!! he va miin åsikt!!!!

• Adrianna love

In å lägger i favoriter
    Ja röstar fö att vi far kl.6 elä 6.3o men int na sejnari än he .
    Hej hopp falleras idé va bra , att vi sko fara ti Jala först . Så tå bööv jo int naan gaa tid ( som int kanski orkar ga så lang sträckona .. syftar liiti på me sjölv me min foglossning ) Å bra sko e vara om man sko slipp ti bussn ejtt varv å lass åv liiti tavara imillanåt fö att int måst slääp på allting hejla langa dan .
    Hejmfärdn er int så stor skillna fö me , 18.oo elä 19.oo .

Jaa ho ere me Visa electron .. he sko jo bood ga ti handel me he tär om e gaar me Visa ?!?
    Hallonmasken , vejt do om naan från arbejti dett handla me visa electron ? Om ti vejt om e gaar ..
    He sko jo vara enklast ti veta på förhand så man vejt va man ska ställ se mee .. risken finns väl att om man ska byri fa å ta ut na penga i Torneå så e bankautomate dejras toom om e er jättemyki folk som ha tänk ha sama tanken ..

• aell

He verka som vi sko kona slå fast 6.30. He e ti flesta överens om.

Fast ja röstar no forfarand på 18 som hejmrejso. He kombe ti ta länge ti kör hejm tå allt ska lastas åv tå vi stiger åv. San ska man ork kör hejm å baket dagens prestationer...

Present ti chaufförn: Öveloppspenga. Om int ja minns fejl så var i jo 16 euro per pers om vi va 25. Ny borda vi jo var mejr än he så tå får chauffisen ta he.

Svar på tråden Öb-tråden-träffar