• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • KarJac

Varför inte köra:
    ÄGOGTDS - Ät Glass Och Godis Till Du Somnar
    Väldigt nöjda barn av den kuren!!!
    Vem kan vara bakom den kuren? Barnen på Guldklimpens förskola. Tack för den!

SDSSJ -Skriker Du Så Skriker Jag
    Vem håller ut längst?????
    Ja, självaste Celine Dion kom på den kuren. Hon vann - jämt!!!

♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • gutegirl

SDSSJ har kört några gånger, med varierande resultat. Man kanske måste vara konsekvent?

• siamesen

Mahatma Gandhi hade en barnuppfostringsmetod som byggde pa talamod och asketism.

För att göra en väldigt lang historia (med början hos de gamla grekerna via rokokon och den viktorianska eran...samma gamla vanliga saga alltsa) kort sa bygger den pa:

Spikskor!

Sa enkelt men samtidigt sa genialiskt!

Spikskor till barnen med spikarna innat!!

En spik i foten och barnet lyder dig alltid

• DanBe

Varför inte den klassiska lägg barnet i sängen, gå ut och hoppas på det bästa. Den följs normalt av På med hörselskydden alternativt Dra upp volymen på TVn.

• Pallas

DanBe: Ja, eller SSJRMER - Stoppa Själva Jordklotets Rullningar Med Era Ramsor

• siamesen

Annars finna min mammas beprövade metod TGÖH- trycka gröttallrik över huvudet.....funkar bäst om barnet inte vill äta och maten inte är allt för varm.

• gutegirl
    siamesen skrev 2006-12-04 20:57:32 följande:
    Annars finna min mammas beprövade metod TGÖH- trycka gröttallrik över huvudet.....funkar bäst om barnet inte vill äta och maten inte är allt för varm.
    Hur gör hon med blöjbytena?
  • siamesen

BIB-metoden....bajsa i badkaret!

• Pallas

Första året har jag mest kört TTDS - Tutta Tills Du Storknar.

• danitra

Eller TNSH - Tids nog somnar han/hon

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!