• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • Pallas

När min man inte lyder stänger jag in honom i klädkammaren i 43 minuter. Sedan släpper jag ut honom och kramar honom.

• KarJac
    Pallas skrev 2006-12-10 00:40:52 följande:
    När min man inte lyder stänger jag in honom i klädkammaren i 43 minuter. Sedan släpper jag ut honom och kramar honom.
    Aha, nu vet jag hur gammal din man är . Min sambo har bara 35 minuters strafftid vid skämspallen, men eftersom han inte kan klockan får han sitta där dubbelt så länge. Han gillar struten han får ha på huvudet så jag tror inte han far illa av det. Han har i och för sig börjat skaka okontrollerat ibland och slår huvudet i väggen med jämna mellanrum. Men det har nog inget med mina uppfostringsmetoder att göra. Han vill nog bara ha uppmärksamhet, eller någon trotsålder eller något annat fjantigt. Jag gör ju allt vad jag kan! Det är ju av kärlek liksom.....

Dagens tips: (till er med sambo-kontrollbehov)
    JTDLOSIPMKEDILM
    (jag tar din lön och sätter in på mitt konto eftersom du inte lyder mig)
    ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • MrsL

Jag kör med fri uppfostran. Enklast så, och så får nån annan ta skiten sen när ungen är vuxen och odräglig.

Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • skrutteluttan74
    adrenalin skrev 2006-12-09 23:57:43 följande:
    bcsvenskjag diggar omtanken, men jag hittar bara bilder på fyllegubbar! burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
    Hahaha sorry...den fanns inte där...som jag tänkte på...jaja..kolla min sida då,den undre länken om den går bättre
  • skrutteluttan74
    MrsL skrev 2006-12-10 14:16:29 följande:
    Jag kör med fri uppfostran. Enklast så, och så får nån annan ta skiten sen när ungen är vuxen och odräglig. Man måste tänka på vad man säger så att man inte säger det man tänker!
  • stinafina

Inte menar ni väl att ni uppfostrar era barn på dessa sätt? Om soc visste det så skulle ingen av er få ha era barn kvar.

• gutegirl

Stinafina, vissa AW:ar sina barn, med SHN och andra metoder. VAd är skillnaden mellan ett SoS-barn och ett standardmodellat barn?

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • stinafina

Ja jag vet inte. Men jag får en tår i ögat när jag tänker på alla era barn som får lida i ert s.k uppfostringssyfte.

• DanBe

Om soc kommer och snokar här så kommer dom att snabbt få ångra det...

Svar på tråden Uppfostringsmetoder!