• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • skrutteluttan74
    AnnCatrin skrev 2006-12-11 08:01:45 följande:
    Hjälp!! Kan soc ta min man för att jag kör med DDIFDIGUIG-metoden?? (diskar du inte får du inte gå ut i garaget)
    Japps...så de är bäst han diskar innan han går..han kommer dom...
  • skrutteluttan74
    AnnCatrin skrev 2006-12-11 13:11:13 följande:
    Ja, mannen blir jag av med då och då vare sig jag vill eller inte. Vad har de där ute i garaget som är så spännande??? Måste gå in där nån gång och kolla
    Nä,det är ingen ide att gå ut...det gjorde jag..har aldriiiig varit sån ordning när jag kom och gubben&hans poooolare var såååå lugn,så du får ändå inte veta vad som är intresant,men så fort du går så hör du konstiga ljud igen och hög musik....
  • DanBe

Gute
    Är det du som har hafelbössan brevid dörren?

Jepp. Och en hel del annat. Herregud, det är ju en massa fransmän lösa utanför dörren! dessa grejjer funkar nog på soc också om de skulle hitta hit...

• jungfu

Jag försöker uppfostra min pojkväns mamma. Hon har inget bordsskick. Det är skit-irriterande... Vad gör man?

• gutegirl
    jungfu skrev 2006-12-11 22:44:03 följande:
    Jag försöker uppfostra min pojkväns mamma. Hon har inget bordsskick. Det är skit-irriterande... Vad gör man?
    Standardmodella henne!
    * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • DanBe

Testa att ge henne barngrejjer. Tallrik med sugpropp under, mugg med drickpip och dubbla handtag etc. Hon kommer nog att lära sig om du tar det från början och börjar enkelt.

• Pallas

jungfru: Du kan också resolut lyfta bort henne från bordet varje gång hon smaskar, lägger armbågarna på bordet osv. Då lär hon sig nog. Du kan också hota med att hon inte får någon efterrätt eller helt sonika att hon får gå och lägga sig utan mat om hon inte sköter sig.

• jungfu

Haha Lyfta bort henne från bordet var en bra idé... Och barngrejjer... Gud vad effektivt! (Försökte först med elchocker, men jag tror bara hon gillade det.)

• skrutteluttan74
    jungfu skrev 2006-12-12 10:51:34 följande:
    Haha Lyfta bort henne från bordet var en bra idé... Och barngrejjer... Gud vad effektivt! (Försökte först med elchocker, men jag tror bara hon gillade det.)
    Mmmm...brukar vara så med svärmödrar vettu
    Sätt en skål på golvet så kan hon käka med hunden eller katten i stället...
  • DanBe

Jungfru, kan svärmor laga mat och servera? Då finns det en naturlig plats för henne...

• jungfu

DanBe, du menar att hon kan börja jobba på mc donalds?

Svar på tråden Uppfostringsmetoder!