• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • giz den allsmäktige

ääääää va ni komplecerar allt.....
    herre gud bara å ta fram stekpannan..... å slå innan dom gör ngt.
    jag menar förebyggande arbete ska ju va bra

• hillson

TPTTBS använder jag också Gute ,tycker den metoden är skitbra..

• gutegirl
    hillson skrev 2006-12-04 22:08:38 följande:
    TPTTBS använder jag också Gute ,tycker den metoden är skitbra..
    Ja, den funkar ju! Tack Beppe!
  • adrenalin

jag brukar köra VIFASMS-metoden. Kanske nåt du borde testa, giz ....??
    (vagga istället för att slå med stekpanna)

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • Ickan

TPTTBS använder jag ganska framgångsrikt faktiskt, varvat med SDSSJ och Ignore-metoden.

• adrenalin

när man är i affärer så ser man ibland barn som skriker och tjatar å vill ha leksaker.
    då brukar jag bli arg, för jag läste en bok av en viss DJ Harrys och han beskrev enkelt sin LOG-metod. (Lämna Och Glöm)

Fattar inte varför föräldrarna ska göra så svårt för sig.. idioter

• Ickan

Jag håller med dig adrenalin. Hur svårt är det att lära ett barn att antingen är du tyst och får följa med hem eller så kan du stanna här och leka utan föräldrar. *suck*

• adrenalin

Ickan79
    jag har kört SADFAASKTHOHIÄS på min dotter (Säg Att Det Alltid Finns Alltid Andra Som Kan Ta Henne Om Hon Inte Är Snäll). Hon är 13 månader å sköter sg snyggt!

• gutegirl
    Ickan skrev 2006-12-05 09:52:43 följande:
    Jag håller med dig adrenalin. Hur svårt är det att lära ett barn att antingen är du tyst och får följa med hem eller så kan du stanna här och leka utan föräldrar. *suck*
    Det viktigaste är nog att man är konsekvent i sitt handlande. Lä'mnar man sitt barn, så måste man göra det varje gång,annars lär de sig aldrig.
  • adrenalin
    gutegirl skrev 2006-12-05 10:15:26 följande:
    Det viktigaste är nog att man är konsekvent i sitt handlande. Lä'mnar man sitt barn, så måste man göra det varje gång,annars lär de sig aldrig.
    jag har resonerat att lämnar jag så lämnar jag och kommer aldrig mer tillbaka förän ungen är borta ur affären. fast tyvärr har jag ju varit lite mjuk på det här när det kommit till kritan så jag har stått bakom en hylla och spionerat på barnet tills folk börjar prata om polisen.
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!