• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • Prisssan
    Jag brukar blanda lite olika metoder, varva dem så att somningen blir annorlunda var dag.
    Man vill ju inte att barnet ska få rutiner!
  • adrenalin

Priscella
    ja vet. jag brukar köra MF-metoden (massera foten). Ibland masserar jag benet eller handen. Annars växer barnet nog upp och blir tråkig.

burriburr.webblogg.se - den bäääästa bloggen
  • gutegirl

Pricsella,nej men små barn behöver väl variation, de som vi.

• Prisssan

Ja o ett tråkigt barn vill man ju inte ha. Jag provade KM (kittlingsmetod) Just för den saken, men jag erkänner att det drog ut på läggningen lite. Även om jag inte fattar varför.

• gutegirl

Om de blir för uppspelta brukar jag använda mig av den gamla beprövade HK metoden.Håll Käft går ut på att man vänligt men bestämt ber barnen vara tysta nu.

• Prisssan

Gutegirl: exakt så tänker jag. variation så blir livet inte så tråkigt.

• KarJac

Varför inte SIHAMOKFNMFF!!!!
    (slå ihop alla metoder och kurer för något måste fan funka)

Det blir buffning, vaggning, skrikning, ramsning, ignorering, bärning, klappning, sjungning, matning you name it! Om inte barnet somnar så tror jag garanterat att föräldrarna gör det!

Ursprung: AW, Bengt, BVC, tanten i trappuppgången mm mm mm

♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • gutegirl
    KarJac skrev 2006-12-05 10:55:26 följande:
    Varför inte SIHAMOKFNMFF!!!!(slå ihop alla metoder och kurer för något måste fan funka)Det blir buffning, vaggning, skrikning, ramsning, ignorering, bärning, klappning, sjungning, matning you name it! Om inte barnet somnar så tror jag garanterat att föräldrarna gör det!Ursprung: AW, Bengt, BVC, tanten i trappuppgången mm mm mm ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
    Men då blir det för mycket för barnet att hålla reda på!
  • KarJac
    gutegirl skrev 2006-12-05 10:56:18 följande:
    KarJac skrev 2006-12-05 10:55:26 följande: Varför inte SIHAMOKFNMFF!!!!(slå ihop alla metoder och kurer för något måste fan funka)Det blir buffning, vaggning, skrikning, ramsning, ignorering, bärning, klappning, sjungning, matning you name it! Om inte barnet somnar så tror jag garanterat att föräldrarna gör det!Ursprung: AW, Bengt, BVC, tanten i trappuppgången mm mm mm ♥AMOR VINCIT OMNIA♥Men då blir det för mycket för barnet att hålla reda på! * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    Kanske lika bra! Då blir bebisen så förvirrad att den kanske somnar stört natten därpå för den pallar inte??!!
    ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • gutegirl

Tja, det är ju väert att prova.

Men hur gör man med maten då? Små barn sitter ju gärna och kladdar med maten, och det är ju jätteäckligt. Tips?

Svar på tråden Uppfostringsmetoder!