• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • skrutteluttan74
    Hustomten skrev 2006-12-09 11:50:28 följande:
    Vi kör " SIUSM- det betyder: Skit I Ungarnas Skrik Metoden. Den rekomenderas vamt.Man kan göra vad man vill. Ho ho ho, jag är eran egna lilla virriga hustomte- önska på.
  • skrutteluttan74
    gutegirl skrev 2006-12-09 18:59:01 följande:
    GK (gegga och kladd) situaionen löser man enklast genom att bara amma.Låt dem amma tills de är så pass stora att de kan hantera kniv och gaffel, nån gpng i trettonårsåldern. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    Hahaha
    Tretton???Knappt så dom kan då..Torkar tex smör på brallorna för dom inte orkar hämta pappaer..så några år till...minst
  • gutegirl

Ojdå. KAn man sluta när de blir myndiga? Sönerna lär ju åka in i lumpen då.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • skrutteluttan74
    Pippi på kafferep skrev 2006-12-09 19:04:53 följande:
    USSFBIKTDÄSOT-metoden kan jag rekommendera varmt! "Ungar Som Skriker Får Bo I Källaren Tills De Är Snälla Och Tysta-metotoden är skiiiitbra.Tror det var Hitler som skapade den.SUVVERÄNT!
    Ja eller USSFBPÖTDÄSOT- ungar som skriker får bo på övervåningen tills de är snälla och tysta...
    Samma skapare som källaren tror jag....
  • skrutteluttan74
    gutegirl skrev 2006-12-09 19:19:14 följande:
    Ojdå. KAn man sluta när de blir myndiga? Sönerna lär ju åka in i lumpen då. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    nä,nä...det är sönerna som torkar mest smör på brllorna i trettonårs ålder
    Du får skicka med fryta bröstmjölken...
  • skrutteluttan74
    Pippi på kafferep skrev 2006-12-09 19:14:39 följande:
    Jo, jag tror det. Var det inte han som utvecklade 5 min metoden?
    hahaha...jo coh för att inte glömma...visst var det han som kom på  metoden GLUOLDV - gå lägg ungen och låt den va ???
    Eller va de ngn annan???
  • AnnCatrin

Till barn som har svårt att somna på kvällen rekomenderar jag JVRRIH (jaga varandra runt runt i huset) i kombination med BTDSUSER (bada tills de ser ut som ett russin). Då är de så slutkörda att de somnar innan huvudet landat på kudden. Minns inte vem som kom på de metoderna tyvärr.

• skrutteluttan74
    Pippi på kafferep skrev 2006-12-09 19:27:47 följande:
    Ahhhh...den gamla beprövade BTDSUSER. Som AnnCatrin lovordar kan jag gå i god för. Super effektiv!
    Skrattar...den är Vääääl beprövad,av många ....
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!