• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • gutegirl

ÖM har jag inte vågat mig på.

• KarJac
    gutegirl skrev 2006-12-08 23:24:40 följande:
    ÖM har jag inte vågat mig på. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    Meeees ! Det du inte hör stör dig inte!!! Eller är du en MM?? (mjäkig mamma)
    ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • Hustomten

Vi kör " SIUSM- det betyder: Skit I Ungarnas Skrik Metoden. Den rekomenderas vamt.
    Man kan göra vad man vill.

Ho ho ho, jag är eran egna lilla virriga hustomte- önska på.
  • Liiloo

Här hemma har vi lite strul med maten till vår 8-månaders. Därför kör vi med JJÄBVD (ja ja ät bara välling då) eftersom vi tröttnat på TOT-metoden (trugar och trugar).

• AnnCatrin

Liiloo: Ja, men fördelarna med JJÄBVD är ju att alla andra slipper måste-byta-sockar-igen-syndromet, även kallat NLDMBPGI (nu ligger det massa barnmat på golvet igen)

• gutegirl

GK (gegga och kladd) situaionen löser man enklast genom att bara amma.Låt dem amma tills de är så pass stora att de kan hantera kniv och gaffel, nån gpng i trettonårsåldern.

• Pippi på kafferep

USSFBIKTDÄSOT-metoden kan jag rekommendera varmt! "Ungar Som Skriker Får Bo I Källaren Tills De Är Snälla Och Tysta-metotoden är skiiiitbra.
    Tror det var Hitler som skapade den.
    SUVVERÄNT!

• gutegirl

Nej HItler hade SS. Schov Schnell!

• gutegirl

Har han fler?

Svar på tråden Uppfostringsmetoder!