• gutegirl

Uppfostringsmetoder!

Här inne kan vi samla alla uppfostringsmetoder vi inte visste fanns, men som vi inte skulle klara oss utan!
    Berätta varför du tycker den är så bra, vem som ligger bakom den, samt vad förkortningen står för.

Jag ska ge ett exempel:
    TPTTBS: Titta På TV Tills Barnet Somnar Metoden. Det går ut på att barnet får sitta med i soffan under kvällen ( h*n måste ju vara delaktig!) och titta på TV med föräldrarna tills h*n somnar i soffhörnet. Då bär man in barnet i sängen.
    Det lär vara Beppe Wolgers som ligger bakom metoden.

* * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
  • Svar på tråden Uppfostringsmetoder!
  • gutegirl

adrenalin, ja jag vet många som använder sig av den.Min exmans mormor är expert! Henne kan man alltid få tips av hur man bäst får sina barn att lyda, utan att ens fråga henne!

• A L V
    gute

Exakt min tanke också!  Barn vill ju känna sig delaktiga!
  • gutegirl
    A L V skrev 2006-12-05 11:10:54 följande:
    guteExakt min tanke också!  Barn vill ju känna sig delaktiga!
    De måste få känna sig behövda också. Jag brukar låta dem ta hand om hushållet, och gör de inte det kör jag SoS, så funkar det.
  • KarJac

Äh, för att slippa kladdet är det ju bara att amma dem tills de börjar skolan och lär sig veta hur helt enkelt. SKitsmidigt (och gratis!)

♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • A L V

"Gratis"!?

Nää, jag ville tidigt lära mina barn värdet av pengar så de har faktiskt få ge mig en peng innan mat tagits fram!

Och med atnke på att de inte kunde ge mig några pengar medan de ammades så är de skyldiga mig rätt mycket nu, så det blir inte mycket över för dem från veckopengen att handla lördagsgodis för..

Ibland ger inte ens godisvågen på affären utslag, så lite är det i påsen..

• KarJac
    A L V skrev 2006-12-05 11:19:27 följande:
    "Gratis"!?Nää, jag ville tidigt lära mina barn värdet av pengar så de har faktiskt få ge mig en peng innan mat tagits fram! Och med atnke på att de inte kunde ge mig några pengar medan de ammades så är de skyldiga mig rätt mycket nu, så det blir inte mycket över för dem från veckopengen att handla lördagsgodis för.. Ibland ger inte ens godisvågen på affären utslag, så lite är det i påsen..
    Jag tycker därför att barnarbete bör uppmuntras! Mina barn (en på 4 och en 7 månader) hade sommarjobb på golfbanan där de fick leta golfbollar. Den lille lärde sig krypa och den store lärde sig simma. Så fick jag på det sättet pengar för mitt ammande!
    ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • A L V
    KarJac skrev 2006-12-05 11:23:38 följande:
    Jag tycker därför att barnarbete bör uppmuntras! Mina barn (en på 4 och en 7 månader) hade sommarjobb på golfbanan där de fick leta golfbollar. Den lille lärde sig krypa och den store lärde sig simma. Så fick jag på det sättet pengar för mitt ammande! ♥AMOR VINCIT OMNIA♥
    Bra tänkt där!
  • gutegirl

Barnarbete behöver ju inte alls vara av ondo, som många tycks tro. Barn behövere känna att de har en funktion att fylla.

• KarJac

Nej nej, det är bra att lära sig i tid. Treskift är bra för en 4-åring. HAN sover minsann gott på natten! Inga metoder som behövs där inte *stolt*.
    För de mindre kan ju ett deltidsvik räcka.

♥AMOR VINCIT OMNIA♥
  • A L V
    gutegirl skrev 2006-12-05 11:32:14 följande:
    Barnarbete behöver ju inte alls vara av ondo, som många tycks tro. Barn behövere känna att de har en funktion att fylla. * * * JUL * * * JUL* * * JUL * * *
    Nää, det är en myt som tyvärr många går på!
Svar på tråden Uppfostringsmetoder!