• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • ciita

sofsan:
    Man klistrar på dom så dom går rätt lätt att dra bort om man vill det..

• sofsan

Ok det var ju bra.Lite träligt om man inte skulle kunna få bort det när man flyttar o får betala

• FlikkanZombie
    lindalinda skrev 2007-01-17 12:18:55 följande:
    flikkanzombie: nyfiken på om ni får ta bort garderoberna eftersom jag själv vill göra samma sak får man ta bort hatthyllan o sätta dit en ny??måste man spara den i såna fall o sätta upp den igen när man flyttar?en fråga till....får man måla om skåpsluckor??
    jag hoppas iaf att vi får ta bort dom för dom täcker ju halva hallen hatthyllan har vi redan tagit bort och satt upp egna krokar istället, men vi har sparat hatthyllan tills när vi flyttar så sätter vi tillbaka den
  • ciita

sofsan:

precis. Vi målade faktiskt vårat kakel vitt, med våtrumsfärg, kostade knappt 200:- för en liter å blev en del över med. Men det blev hur som helst jättesnyggt! Va bara ett annat billigt tips

• Ninna76

Det här var en intressant tråd!

lindalinda: Jo, man får ta bort hatthyllan och sätta upp en egen, men som du skriver så måste man spara den gamla och sätta upp den sen när man flyttar.
    Man får måla om skåpsluckor, men det måste vara snyggt gjort och det får inte vara någon "konstig" färg, annars riskerar man att bli tvungen att betala för ommålning när man flyttar sen.
    Ja, så är det hos oss i alla fall, vet inte om det är så överallt. Det bästa är ju alltid att fråga.

• sofsan

Ninna76> Får man verkligen måla om köksluckor?Gäller det alla hyresrätter?Vi hyr av Riksbyggen!

• bertlyn

Är det någon som vet om man får måla om den inbyggda kryddhyllan, i köket?
    Vi har en jätte ful i trä...

Skam den som ger sig
  • eilema

Jag har också tagit bort min fula skabbiga hatthylla i stål som satt här innan och satt upp en egen i svart smide med fina lampor på. *älska* Den gamla står på vinden tills det ärdags att flytta igen. Skulle aldrig lämna min fina hatthylla här!

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • eilema

Någon som har några tips på vart man kan hitta snygga knoppar till köksluckor och lådor? Vi har just nu HEMSKA knoppar i BRUN PLAST!

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • ciita

Är också ute efter några snygga till garderoberna i hallen, men har inte hittat några knoppar jag gillat eller som passat. Indiska har ju väldigt fina bl.a.

Svar på tråden pimp my hyresrätt!