• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • Monsa

IKEA har superbilliga och fina knoppar.

• Ninna76

sofsan: Vi får göra det, men blir som sagt ersättningsskyldiga om hyresvärden inte tycker det är bra gjort. Vår hyresvärd är Uppsalahem. Som exempel kan jag nämna att de som bodde här innan oss hade målat en röd fondvägg i köket och hyresvärden tyckte att färgen var lite väl extrem så de blir tvugna att betala sen när det blir ommålat (eller om de redan har betalat i förväg, vet inte hur det funkar). Vi tyckte dock jättemycket om färgen så vi behåller den gärna.

• sofsan

Okey jag får ta mig ett snack med riksis å se vad dom har o säga.Har en kompis som jobbar med köksluckor!

• ÄlskarMina

Bor oxå i hyresrätt:
    har målat om i toaletten med våtrumsfärg.

Innan var det vitt,skabbigt och äckligt. Vi städade ordentligt,tog bort de gamla äckliga plastkrokarna och toarullen,spacklade med våtrumsspackel,slipade,grundade och målade om i en härlig beige-brun nyans och satte upp krokar i stål med matchande toarulle-hållare, bytte knoppar på skåpet och vips hade vi en ny fräscht liten toa!!

• eilema
    Älskar Nova: Det där lät ju jättefint!! Har du några bilder? Vill också göra om i mitt badrum. Vanliga vita väggar i hela rummet, och KNALLRÖD plastmatta!!!
    Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • Squeezetoy
    DecemberLove skrev 2007-01-15 13:55:09 följande:
    Vet någon här var man kan köpa "träpussel" som man kan göra golv av?Finns grönplast för balkonger men ska finnas i trä med  Vill ha på toa!
    Om du har bestämt dig för att du vill ha sånt golv och har pengar nu så har de just nu erbjudande på Jula på såna plattor. Fast erbjudandet gällde visst bara till den 21/1. Men gå in på www.jula.se och kolla. Råkade se det nu när jag städade undan reklamen.
  • Schweizernöt

Sofsan, jajamen. Kakeldekor kan du köpa på coop bygg..

• sångkören

jag tycker du ska tapetsera om det får man om det blir ordentligt gjort jag målade om badrummet som förr var rosa nu blev det naturvitt jätte snyggt köp gröna växter det förnyar jätte mycket

• Jesssicaaa

Ingen som vill tipsa mig om vad vi kan göra om i vårat kök?? har ingen bild ännu eftersom vi inte flyttar in förräns 1 feb..

Vitt kakel med några svarta kakeldekor och standard hantag..vanliga silvriga.
    Köket har ljusa tapeter, vit kyl och frys..

Svar på tråden pimp my hyresrätt!