• Twid

pimp my hyresrätt!

Finns det fler som bor i en hyresrätt och känner att ni vill fixa till den lite!

I en hyresrätt får man ju inte göra exakt vad man vill.. Men man får ofta göra mer än man tror oxå! Så länge det inte blir radikala förändringar som gör det svårt för hyresvärden att hitta nya ägare om man skulle flytta. Ex neon rosa tapeter med senapsbrun bord!

Nu till saken! i den här tråden kan vi tipsa varandra om saker man kan göra för att frächa till sin hyresrätt!

Så sitt inte inne med era tips och trix!! Ös in dom här!!

// Therese!  (3 rum och kök på 98kvm, hyresrätt)

• Svar på tråden pimp my hyresrätt!
  • eilema

Hörrni, får man måla om skåpsluckorna i köket i alla hyresrätter, eller måste man prata med hyresvärden först? Vad är det för speiell färg man använder? Sprayfärg eller?

Jag vill ha samma färg på köksluckorna som på kakeldekoren, hur hittar man det? Har de kakeldekor i samma därg som målarfärg i färgbutiker? Har världens ide nu som jag vill förverkliga snarast möjligt jöh!!

Det är en Lillebror !!! (v.23+6=113 dagar kvar!)
  • Pallas

eilema: Du kan ta med kakeldekor till färgbutiken så kan de alldeles säkert matcha färgen. Ett alternativ kan vara att ringa en gymnasieskola med lackerarutbildning, de brukar ta emot ett par uppsättningar köksluckor per år. Billigt och snyggt resultat. Men kolla med hyresvärden först, en del är ju kinkiga som fanken.

• Prins William
    Här e en till som VILL fixa i hyresrätten....kul att det var en tråd om det med, så man får lite idéer m m
    jag vill nu tapetsera om i köket då jag ahr köpt nya köksmöbler...(indo) vi har ju GULT!!!! Å det sjuka e att jag tapetserade det sj med...det gula....för 1 ½ år sen...men men...nu ska det gula ut....sen vill jag har dekor (klisterlappar typ eller vad som finns som alternativ) på min kakelplattor i köket...i brunt (två olika nyanser) o svart. Köks luckorna e vita.... TRIST!!! ska faktiskt höra med hyresvärden om att fixa ordning dom....det finns ju typ "lister" man kan sätta på...så att det ser ut som nytt! sen måla i nån brun färg...
    jag vill ha nån brunaktig tapet OCH en fondvägg!!!!

nån med ideér om det???
    det finns nog nån bild på mitt kök i mitt galleri....i "juligt" mappen....tror jag.. inte snyggt med gult kök!
    *Såra mig hellre med en sanning än göra mig lycklig med en lögn*
  • Twid

Hej igen!

haha åter igen har jag gjort om hallen:P men bara provivsoriskt! hahah alldrig bler jag nöjd! blir en rutt till ikea när lönen kommer! ska köppa vägg hyllor och ett data bord!

är nästan 100% säker på att jaa ska hänga upp gardiner runt själva data platsen så att man bara kan dra för när man inte sitter här! och så lixom ha ett "mini kontor" i vardags rummet..men att man ändå kan dölja det!

har idag köpt lite nya ljuslyktor och sånt!! helt galet va mycket ljuslyktor jag har! men det är kul att byta och flytta om! sånna små grejjer kan göra sååå mycket!

ska nog städa undan disken och ta ett kort på vårat kök:P hahah!

ha det guld!

• Jesssicaaa

Twid- kul lägg gärna in bild på erat kök =)

• Kajsan

Vi har gjort ganska mycket i vår hyresrätt.( Bilder finns i galleriet)
    Men främst kan jag tipsa om att begära att få saker utbytta när de börjar kännas sunkigt.
    Det har man ju oftast rätt till.
    Vi har fått ny spis, badkar, blandare överallt, etc.

• NovJenny

Vad finns det för kakeldekor på coop?

Vi har kikat på en hyreslägenhet igår. 3:a. Den var inte rustad på 10 år så vi ringde hyresvärden och de skickar dit en besiktningsman som ska kolla vad som behöver rustas.

Så har vi tur får vi lite hjälp på traven!

• Twid
    tjej18 skrev 2007-01-20 01:07:34 följande:
    Twid- kul lägg gärna in bild på erat kök =)
    det ä'r lite svårt att komma med tips när man inte vet hur det ser ut! men det låter ju iaf relativt frächt!? men att byta knoppar/hantag på luckorna gör såå mycket! vi hade stora vita plast knoppar..så vi bytte ut dom till ikeas billigaste silverknoppar! och bara det blev mycket frächare! sen att vi målade i kakel fogarna var nog det bästa vi kunde göra! blev super snyggt!

hur sitter kakel derkoren? tycker det låter as snyggt med svart och vitt! fasst det beror ju på hur dekoren sitter!

kul med större lya! hoppas ni kommer att trivas!!
  • Twid
    Kajsan skrev 2007-01-20 01:10:08 följande:
    Vi har gjort ganska mycket i vår hyresrätt.( Bilder finns i galleriet)Men främst kan jag tipsa om att begära att få saker utbytta när de börjar kännas sunkigt.Det har man ju oftast rätt till.Vi har fått ny spis, badkar, blandare överallt, etc.
    Va fint ni gjort!! blev helt kär i tapeten med krussiduller på!! håller med om att din kyl och frys var galet! men det vart ju as coolt! modigt! jag som velar om jag ska våga måla en mörk färg över spisen!;) men nu kan jag ju inte vara feg! bara å tuta och köra! haha!

anledningen till att jag vill måla över spisen är att det bara ät TOOOOMT! efter som att vi inte har nån köksfläkt=/  och så skulle jag villja ha några hyllor! men sambon vill inte ha nå hyllor för han tycker att det skulle bli flottigt så snabbt..men va tusen det är jag som är chefen här hemma:P
    hahahah!
Svar på tråden pimp my hyresrätt!