• Vanilj

Avskaffa systembolaget!!

Varför ska vi ha systembolag och varför kan inte panodil få säljas på tex maxi!! Vad spelar det för roll! Allt handlar om pengar, inte att dem bryr sig om våran hälsa, jag tycker man ska kunna sälja spirt,öl och vin i affärer och även ha receptfria medeciner det funkar ju i det flesta länder så varför inte här. Dem vill bestämma för mycket om hur man ska leva!! Dem vill bara ha alla pengarna!!

Retligt, jag vill bestämma själv var jag ska köpa mina bira,panodil eller Martini Asti!!

• Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!
  • ming
    Ciccin3 skrev 2006-12-11 00:44:12 följande:
    Vart är alla liberaler?
    *räcker upp handen*
    Kossan af Svammel
  • ming
    Alderia skrev 2006-12-11 00:44:37 följande:
    Ciccin: Så att skrumplever är så oerhört mycket vanligare i ex. Frankrike har med andra saker att göra än deras alkoholkonsumtion? För fransmännen kan väl knappast kallas kalvar på grönbete? Du får hjärtans gärna betala mer i skatt för att bekosta framtidens svenska skrumplevrar, jag föredrar att den vården åtminstone delvis betalas av de supande själva genom alkoholmonopolet.
    Tror du att svenskarnas alkoholvanor kommer att ändras drastiskt bara för att öppettiderna på försäljningsstället ändras? Vad grundar du den åsikten på?
    Kossan af Svammel
  • mjukisvicki

tycker ni verkar vara ett gäng blåingar som inte kan tänkta längre än vad eran egen lilla näsan räcker.
    alla har inte turen att kunna ha försäkringar eller ha råd att betala multum till sjukvård.

• Merle

Staten är vald av folket, men om ni hellre vill bli styrda av storbolagen så varsågoda. Men kom inte och säg att ni är helt fria att välja, för då är ni blinda. Vi är alla marionetter, och så länge det är så är liberalismen en ideologi lika fin på pappret men omöjlig att förverkliga som kommunismen.

• Alderia

Ciccin: Och jag föredrar att alla ska ha rätt till en allmän sjukvård. Jag vill INTE ha ett system som liknar det i USA till exempel.

• Alderia

ming: Jag har inte pratat om Systemets öppettider, däremot om tillgänglighet.

• Ciccin3

mjukisvicki skrev:

tycker ni verkar vara ett gäng blåingar som inte kan tänkta längre än vad eran egen lilla näsan räcker.
    alla har inte turen att kunna ha försäkringar eller ha råd att betala multum till sjukvård.

(fan,jag måste också skaffa plus och saxa in så där snyggt som ni)

Jag tycker personligen att du är ett klart lysande exempel på en människa som inte tänker längre än vad en röd regering inbillat dig "sanning".

• miLLus

tror det kommer bli otroligt lättare för minderåriga att få tag i alkohol än vad det är dag.
    Kiosker ect tänker bara på privat vinst, går det dåligt för en kiosk kan dem mycket väl sälja till små barn, eller så kan barnet enkelt bara snatta lite sprit på konsum medans polaren fråga skumma frågor om glögg tillbehör

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!