• Vanilj

Avskaffa systembolaget!!

Varför ska vi ha systembolag och varför kan inte panodil få säljas på tex maxi!! Vad spelar det för roll! Allt handlar om pengar, inte att dem bryr sig om våran hälsa, jag tycker man ska kunna sälja spirt,öl och vin i affärer och även ha receptfria medeciner det funkar ju i det flesta länder så varför inte här. Dem vill bestämma för mycket om hur man ska leva!! Dem vill bara ha alla pengarna!!

Retligt, jag vill bestämma själv var jag ska köpa mina bira,panodil eller Martini Asti!!

• Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!
  • Merle

ming

Man kan inte tycka saker som strider helt mot alla fakta. Socker är inte ett gift.

• Ciccin3

Alderia

Där går våra åsikter isär, en del.

• Alderia

ming: Ang socker vs alkohol: Majoriteten av de unga som utsätts för våld och sexuella övergrepp på helgerna i samband med "festande" är alkoholpåverkade, liksom gärningsmännen. Inte har de förhöjt blodsocker!

• Alderia

Ciccin: Ja, det har nog varit rätt uppenbart ett tag.

• ming
    mjukisvicki skrev 2006-12-11 00:46:55 följande:
    tycker ni verkar vara ett gäng blåingar som inte kan tänkta längre än vad eran egen lilla näsan räcker.alla har inte turen att kunna ha försäkringar eller ha råd att betala multum till sjukvård.
    Och alla har inte fördomar och tror något om någon som tror på en ideologi. Läs på lite om liberalism så ser du vilken fin ideologi den är.
    Merle skrev 2006-12-11 00:47:00 följande:
    Staten är vald av folket, men om ni hellre vill bli styrda av storbolagen så varsågoda. Men kom inte och säg att ni är helt fria att välja, för då är ni blinda. Vi är alla marionetter, och så länge det är så är liberalismen en ideologi lika fin på pappret men omöjlig att förverkliga som kommunismen.
    Japp, staten är vald av folket, och tack och lov så blev det äntligen maktskifte! Jag ser fram emot vad den blå regeringen ska göra med monopolet.
    Kossan af Svammel
  • mjukisvicki

ähh ciccin nej jag är en studeranda ensamstående mamma som kommer gå under nu sen det blev blå regering. jag har knappt råd att äta så jag vet mycket väl vad jag pratar om. jag är så j*la trött på rika människor som hela tiden ska klanka ner på oss som inte har något. jag har inte valt att bli arbetslös. jag söker jobb men tills jag får ett så går vi under och skulle allt bli ännu dyrare så ja du. då blev det gatan.

• Ciccin3

Alderia

Inte vara putt för det inte

• Merle

ming

Ja det ska bli mycket spännande att se hur det går framöver.

• mjukisvicki

ming ser inget fint med blåregering. jag ser bara ännu mer fattigdom.

• Ciccin3

mjukisvicki

Då jäklar ska du se att det blir fart på arbetsmarknaden nu med blå regering!

Svar på tråden Avskaffa systembolaget!!