• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

Soffy

självklart får du receptet!

det kommer här
    www.tasteline.com/default.ns&intChannelID=&lngRID=7207&tlfo=0
    när jag rostade sockerkaksbitarna som det står i receptet gjorde jag det på 200 grader i ca 5-10 min (kolla regelbundet så de inte blir för rostade)

Sen bjöd vi på ev favorit hos oss, canneloni med skinka (gärna rökt), mozarella och försk basilika. Detta rullar ni in i färska lasagneplattor, lägg i ungfast sord form, på med vanlig tomatsås och in i ugnen på 200 grader i ca 30-35 min.

• Sole

soffy
    låter som en jobbig natt du haft!

vilken nyans ska fostervatten ha?
    Hur ska man veta skillnaden om tex trosorna är blöta då?

• Sole

en favorit ska det ju vara, inte ev favorit

• Sole

nämen va trött jag blir!

Försk= färsk
    sord=smord

tycker det är jobbigt när man ser slarv i stavningen för man är snabb (och slarvig) att skriva

• Zul

Sole: Mmmm, den där björnbärsbruschettan måste jag också testa att göra! Gud vad receptfixerad man är just nu! Har aldrig läst mattipsen i dagstidningarn så noga som nu... Tror jag ska testa cannelonin oxå!

Vivs: Känner igen det där med att nu känns INGENTING i magen. Jag som hade så himla mkt förvärkar ett tag! Precis som man varit ledig för mkt annars som du säger Soffy, nu trivs den o vill inte ut och man kommer väl gå över tiden, blä...

• Sofffy

Sole:

Vanligast är väl att fostervattnet ska väl vara ofärgat med lite vita flagor i, sen förekommer det ju att det kan vara andra färger också om barnet tex har bajsat el så. Men jag tycker det verkar jättesvårt o veta. Men man blir nog varse, fostervatten är ju sån enorm mängd.

Stort tack för receptet på Björnbärsbrushettan
    *springer ner till affären o köper björnbär..

• Frill

Hejsan, jag var på "Mardi gras"-fest igår och åt gumbo. Var jättetrött innan och tänkte mest titta förbi och säga hej lite artigt och snabbt, men det slutade med att jag kom hem halv ett Fast nu är jag ju supertrött idag i stället...
    I förmiddags var vi på Arizona och åt brunch. Gott och trevligt, men lite läskig äggröra.

Beträffande hjärnsläpp så känner jag mig inte heller helt alert. Blev just erbjuden reservplats på en kurs i muntlig framställning. Den är egentligen jättedyr, men jag får gå gratis så jag tackade ja. Två heldagar. Är lite orolig för om jag kommer att hålla mig vaken/fatta nåt över huvud taget.

• Swenglish

Jobbig natty Soffy, hoppas du får sova inatt! Min BM sa att om det är fostervatten så slutar det inte att rinna utan det sipprar mest hela tiden. Du kan ju lukta på det också för att utesluta att det är urin. Sen sa hon att här huvudet är fixerat och vattnet går så blir det inte ett stort vattenfall eftersom huvudet sitter som en propp ivägen.

jag är som Vivs väldigt trött på magen nu, kanske inte själva magen men foglossningen, ont i revbenen, inte kunna gå osv... Min lillebror bor och jobbar i London och han är så säker på att bebisen kommer på utsatt datum att han kommer till Stockholm på måndag och stannar en vecka... Hoppas verkligen han får rätt!
    Mycket matprat här... Jag kan bidra med att jag ätit jättegod hamburgare på Texas Burger Co och sen inte så god Ica-semla. Sen har vi packat det sista i BB-väskan, nu kan allt sätta igång för vi är redo! Ni som har linser, hur tänker ni göra om det sätter igång på natten? Sätta i linserna? jag hatar att ha glasögonen så jag hoppas att jag orkar/kommer ihåg att sätta i dem.

jag föreslår klockan 12 igen på måndag, alt halv ett, spelar inte mig nån roll. Detta blev långt, sorry!

• Sofffy

Swenglish

Haha, vilken säker brorsa du har

Tack för infon ang när vattnet går.

Skönt att få BB-väskan packad, skönt o slippa tänka sen när det väl sätter igång

Har legat o sovit nu i 3 timmar, så skönt. Men känner mig lagom oduglig, nu när min kille har varit uppe sedan 7:00 och arbetat med renoveringen i lgh och kommer inte hem förrens 23, så ja ska sätta igång här med att baka lite bullar o städa så att man kan känner sig lite nyttig iaf.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3