• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3

Tredje tråden! I vilken vi börjar föda barn....

Här är förra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 08:21:30:
    Och här är nya listtråden också!
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-23 16:07:08:
    Rätta länken till listtråden:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3
  • Sole

brukar det inte vara sjukt mkt folk i Kungshallen runt lunchtid?

Fast vi kan ju träffas lite senare när det lugnat ner sig såklart

• Swenglish

Aha, i Torris gästbok har någon skrivit "Tusen milliaders grattis!" och det måste ju betyda att hon fått sin bebis!!! (Om inte nån lustigkurre grattade till ännu en dag gravid ) Nästa bebis är född!!!

• Swenglish

Annars kan vi väl ta Fridays igen, det var gott och där var nästan tomt när vi var där vid ett.

• Sole

Fridays låter bra tyckerjag!

Ska nu iväg på massage, innan dess hade jag mamma här på fika, är så sjukt upptagen på dagarna att jag blir alleles matt

• Medusa2001

Hej alla!

Bianca: Jättegrattis till frieriet!! Underbart, whattosay!

Sofffy: Stackare som åkte på kräksjukan, hoppas att du mår bättre och känner dig starkare idag.

Majlinsa: Grattis till bebisen! Väntar på "rapport"!

Cirpen: Styrkekramar till dig. Hoppas allt går bra, oavsett orsak till sjukhusbesöket.

Och kramar till alla er andra med! I väntans tider allihop, tusan Swenglish, det är väl din tur nu? Och kanske inom loppet av två timmar från första värken *ler*
    Själv lallar jag runt och har det hur bra som helst, vill inte att bebisen tittar ut förrän på fredag *skrattar*

Har varit och fikat på söder och köpt några Boob amningströjor på Grow in life. Provat en del amningsbehåar också (de är ju inte supersnygga precis, tycker att brösten blir tillplattade i dem..). Någon som kan rekommendera någon snygg modell, gärna med bygel?

Kommer tyvärr inte med på lunchen imorgon, har en sedan tidigare lunch inbokad med en kompis. Vi får ta en lång bebisbrunch längre fram tycker jag. Grymt spännande med alla babys som kommer ploppa ut!

Nu ska jag baka lite fler kakor :)

Ha en fortsatt fin eftermiddag

• J79

Hallå där tjejer! Här skrivs det flitigt som vanligt.

Tackar lite sent för förra veckans lunch, det var tevligt. Hänger på i morgon också. Swenglish, Lillenlillen och Murgröna hoppas att ni slipper träffa oss andra imorgon (även om jag tycker att det ska bli trevligt att träffa er).

Grattis till Bianca!

Vivs och Soffy det måste vara frustrerande med alla dessa värkar som aldrig blir mer än så.

Passar på och grattar Majlinsa hoppas att allt gick bra och att ni mår bra alla tre!

Kanske att man även vågar gratta Torris nu?

Min kille har också lyckats höra den lillas hjärta, önskar att jag var jätte vig och kunde lyssna lite själv.

Krya på dig Cirpen!

• J79

LUNCH Tisdag

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Frill
    Ginger
    Sole
    Zul
    J79

• bianca2

åh! vad avundsjuk jag blir. jag vill oxå luncha med er
    men några av er kanske hinner med en till träff nästa vecka?
    snart ska vi käka på pelikan med jobbet. gott!!!!!!!

• Lillenlillen

LUNCH tisdag

Hellur
    Swenglish
    Lillie74
    Frill
    Ginger
    Sole
    Zul
    J79
    Lillenlillen

Friday's blir jättebra, men jag hoppas att varken jag eller Swenglish kommer! *s*

Träffade precis min BM igen efter en månad ifrån varandra (sjukt, såhär på slutet). Allt såg bra ut. Hon sa förresten att genomsnittsdagen att föda på (som Swenglish efterfrågade) för en förstagångsföderska ligger just nu på 40 + 3 och det var också då min mamma födde sin första (mig) så jag riktar in mig på senast i övermorgon :)

Medusa2001:

Jag har varit på jakt efter fina och bekväma amningsbehåar länge nu, hittade en helt vanlig lite blank, vit, som såg okej ut på Lindex för 169 kr idag men den fanns inte i min storlek (eller den storlek jag TROR jag kommer behöva efter fölossningen). För övrigt har jag hört att bygel kan ge mjölkstockning...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 3