Pladdertråden!
Hanna: pratade om sex här om dagen å kom fram till att vi typ glömt hur det känns! ![]()
Ringde å bokade tid hos bm. vecka 20-koll. den 22/3.
Får lyssna på hjärtat då! ![]()
Hanna: pratade om sex här om dagen å kom fram till att vi typ glömt hur det känns! ![]()
Ringde å bokade tid hos bm. vecka 20-koll. den 22/3.
Får lyssna på hjärtat då! ![]()
mätt mätt! ätit middag i min ensamhet...
Kick: sex ja...här skule vi nog vilja, men bör inte och vill inte riskera nått.
eftersom jag hade blödningar tidigt så sa läkaren att vi skulle undvika då. Dessutom vill vi inte riskera varken att föra in nå bakterier eller reta tappen pga det som hänt tidigare. Läkaren vill ju inte ens göra vaginal undersökning varje gång jag är där, å det är ju bra mycket försiktigare än sex kan vara ibland... sen så när jag väntade Ebba så fick jag blödningar när vi hade sex, därför undvek vi det då också.
Kickan: ta det bara försiktigt så ska det ju inte vara nån fara. så länge det inte gör ont.
Kick: Precis! å det står ju överallt att det inte är farligt med sex när man är gravid, så länge man inte får ont el blöder, så det är nog ingen fara.
Hanna: Micke ringde just. Nu hade han scannat in bilderna på sin pappas dator MEN internet funkade inte så han kunde inte maila dom!
SUCK!!! Så...det får bli typ i helgen el nått... åååhhhhhhhhhhh!!! ![]()
![]()
Hanna: men jag lovar, man ser bättre på bilden om man ser den tydligare. Kanske ska ta med den när jag ska till bm å be henne kika!
Hon kan sånt hon me, å hon brukar säga kön när hon gör rutin ul. ![]()
Hanna: Läkaren hade lagt till en grej på mitt sjukintyg. Under "övriga upplysningar" står det såhär: "Den aktuella blödningsproblematiken tillsammans med tidigare sent missfall utgör en betydande belastning för patienten, vilket motiverar särskil försiktighet under de första 2/3 av graviditeten". Skulle du tolka det som att han redan nu tycker jag ska börja jobba när det är 3 mån kvar? Låter ju lite konstigt, är ju då man brukar behöva extra vila ju...får väl söka hp sista 2 mån i så fall.
Hanna: han skriver ju hur som helst nytt sjukintyg varje gång, alltså, han har bara sjukskrivit mig ca 4-5 veckor i taget för att inte fk ska börja krångla. Han sa att dom kan vara kinkiga på längre perioder under graviditer, därför tar vi bara en bit i taget. MEN, om jag inte blir sjukskriven sista 3 mån får jag väl ta semester och hp om det skulle krisa. kan ju iaf inte jobba på slutet, inte med det jobb jag har!
Hanna: måste man skicka in det såpass tidigt? Får ta å prata med bm om det den 22:a...