Pladdertråden!
min man är tvärtom! han tycker det är jätte intressant att vara med och har ibland mer frågor och funderingar än mig!
min man är tvärtom! han tycker det är jätte intressant att vara med och har ibland mer frågor och funderingar än mig!
precis ätit gröt. har verkligen fått in matrutiner nu när jag legat inne nästan en vecka. Mycket bra! Jag hade lätt att äta lite hur som tidigare, men nu ska det bli ordning på det!
bobo: håller tummen hårt för att det inte är nån fara!
Hanna: känner du till emgesan?
åter till soffan... kikar in senare
Nu har jag gått 140 dagar och har 139 dagar kvar! UNDERBART att vara på andra halvan!!!
Dessutom kan jag nästan räkna med att bäbisen kommer lite tidigare... LÄNGTAR!!! ![]()
cerklaget tas bort i vecka 37 ungefär. Om jag inte får massa sammandragningar tidigare. Dom sa att det är vanligt att man brukar komma tillbaka till förlossningen dagen efter cerklaget tagits bort...kan få vänta ett tag också, men ofta kommer det igång ganska snart.
Cia: vi var tillsammans 5 år (nästan) innan vi gifte oss. Träffades så vi var 17 och 19. Hade ju iofs hunnit med att få en liten ängel innan då...
Hanna: tycker inte det gör nått alls!
Ska ju bli vaaaaarmt i sommar så då är det nog ingen höjdare att gå de där sista veckorna... Men, vi får se, kanske trivs bäbisen bättre i min mage och väljer att stanna kvar! Nu fick jag ju bricanyl hela op dagen för att livmodern skulle slappna av, men jag tror inte jag kommer få lika mycket sånt då dom ska ta bort det... för då gör det ju liksom ingetom det startar...
jazzy: var hade du bilden på tröjan?
Hanna: jag är inte så förtjust i varmt väder (brås på min mor) så jag längtar inte direkt... MEN, jag längtar till att få gå i lite lättare kläder med en fin mage! Måste ju få chans att visa den å inte behöva gömma den under tjocka kläder! ![]()
Måste bara få berätta nått som jag tycker va gulligt! I tisdags gjorde jag vul på sjukhuset, nu är ju bäbisen så pass stor så man ser ju liksom bara delar... Tittade på skärmen och då låg h*n med huvudet neråt och händerna på varsin sida om huvudet och vinkade till mig. Läkaren började skratta och sa "Det är visst nån som vill säga hej till mamma!" Såg så gulligt ut! Precis som om h*n ville säga "Hej hej mamma. Var inte orolig nu, jag mår bra!" ![]()
lurk: kanske du borde ta in ringarna? jag tog in min förlovningsring innan vi gifte oss, den hade blivit för stor efter viktnedgången...
Thezz: jo....jag brukar ha tagit på fredagar, men jag var ju kvar på sjukhuset då... har inte orkat ta nån i helgen, tänka fixa det idag...när Micke kommer hem.
Lurik: kan ju va bra om du väntar till efter du fått barn och ammat iaf. Lätt att man blir svullen då man är gravid... Min mamma var gravid när dom förlovade sig och nyförlöst då dom gifte sig så hon var tvungen att ta in sina ringa rätt mycket sen...
Thezz: varför har du inte lagt upp din graviditet på din sida?
kan det inte sluta snöa nån gång!!! så less! blir bara vitare och vitare ute...
Hanna: avis på er! här lär vi nog ha snö ett bra tag till!
hej hej! kikar in en snabbis innan jag lägger mig i soffan igen, har ont!
Micke har åkt och handlat, stackarn. Han hatar att veckohandla! Jag skriver en lång lista och hans blir alldelens virrig när han kommer till affären! Stackarn!
Snart kanske: spännande! nu är ni på g! Kommer ni att inseminera med din mans spermier eller donator?
Hoppas Lättja kikar in snart då och startar en ny! tycker det är skönt att ha samma ts...
Hej Kickan! Ja, det blir mycket vila! Legat i soffan mest hela dan och läst och sett på tv... blir nog samma visa i kväll.
Kickan: ska till läkaren den 4/4. Är ett tag dit...men dom vill inte göra någon koll tidigare. Vill låta det vara ifred så att det får läka i fred. Ska till bm på torsdag. Pratade med henne i fredags och då nämnde hon att vi skulle försöka ta lite tätare kontroller nu framöver, så at jag kan känna mig lite lugnare å så... Det är så skönt att hon varit med genom det här också. Hon som följde mig till förlossningen i måndags och fixade rum å så...
Kickan: ja verkligen! Läkaren sa åt mig att vänta i väntrummet...men jag började ju gråta direkt så bm sa att jag inte skulle behöva sitta där, så hon gick iväg med mig direkt! Sånna bm är toppen!
Nä, nu ska jag gå å lägga mig i soffan! Måste bara kissa först...igen!..... Räkis tycker om att sparka på blåsan numera!