• MagdaA

Pladdertråden!

Jisses! Måste nog värma på lunchen nu! Är tokhungrig! Risk att RÄkis får ont i öronen för magen kurrar så! Sen ska jag lägga mig och vila!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

lurk: åh! *suck* Sånt där är så jobbigt! Hoppas det löser sig! Å stå på dig! Att det är rörigt på ditt skrivbord är väl inte hennes problem!

Rått-puckot? menar du hon med de konstiga namnen?

• MagdaA

angiee: härligt gumman! skööönt!

• MagdaA

ae: precis som Hanna skriver så var hon aktiv i höstas. Tog en paus i verkstan, men kom tillbaka sedan hos plussat. Inte så jätteaktiv nu heller, men hon skriver emellanåt.

• MagdaA

Hanna: huvva då, inte roligt! Onda ryggar är inte kul! Jag vet! Haft massa problem med min, men nu går det rätt bra då jag är sjukskriven.

Läkaren frågade igår om min arbetsgivare räknat med att jag ska jobba nått mer innan bäbisen kommer. Verkar som han tycker jag ska börja jobba när de mest kritiska veckorna är över, men det tänker jag INTE göra! Bara för att jag klara dom veckorna betyder det ju inte att det är lugnt, vill ju gärna gå hela graviditeten! Dessutom tror jag inte att jag skulle orka. Efter att ha städat hos mina lurvisar är jag helt slut i fogarna, hur skulle jag då palla lagårdsjobbet? Hmm....min läkare har nog glömt vad jag har för jobb... Hade jag haft ett kontorsjobb hade jag gärna jobbat lite!

• MagdaA

Hanna: testade den där Lactal krämen i dag. Smorde utvärtes i förmiddags. Tror jag ska skita i det! Känns som det blev värre igen BLÄ! Vill att det ska bli som vanligt!

Men alltså...jobbet. Jag skulle inte palla å jobba! Skulle vara så rädd att sätta igång nått! Är ju inte ett lätt jobb jag har. står/går HELA dagarna, å man bär/lyfter typ alltid nått. Nä, det kan han glömma! Var ju dessutom på jobbet allt startade förra gången, minns det som igår! slemproppen....huvva! Nä, börjar läkaren tjorva så pratar jag med bm. 

• MagdaA

Hanna: står ju i mitt sjukintyg att jag ska ta det lugnt för att minska risken för mf, tycker det säger rätt mycket. aja. som jag skrev, börjar läkaren tjorva så pratar jag med min bm, hon förstår säkert. Och min arbetsgivare har inte räknat med att jag kommer tillbaka. HP borde jag få... men spelar det nån roll om man endå är sjukskriven? Är väl samma summa, eller?!

BM tyckte inte jag skulle ta pevaryl. Eftersom vi inte tror det är svamp så kan det bli värre. Tror jag kör på att hålla det rent, fräsht och LUFTIGT! Känns alltid bäst på morgonen när jag sovit näck...

• MagdaA
    Hanna: haha, jo, kanske de. synd att jag inte är så snygg näck bara! Men, näckar ju inte för att få honom å tända så då spelar det inte så stor roll. Bara bra om jag ser avtändandeut... Skulle ha haft en mjuk kjol...men har ingen... Fundersam.

Sjukintyget förlänger han ungefär en månad i taget. Nej, klart inte bm kan sjukskriva, men hon kan säkert förklara för läkaren varför jag inte bör jobb, om inte han förstår mig, men det borde inte va nå problem, fått så bra kontakt med han nu. Sen har jag en tredje person att vända mig till, kuratorn, hon kan skicka remiss till psyk... OM det skulle behövas. Tror inte det.

JUSTer: Moliden, är det fel håll? Hittat ett hus där annars...

Funderar på om jag ska ringa frissan å boka tid. Har inte varit där sen innan jul! Ni ska se min utväxt! Inte å leka me kan jag lova! Skulle va skönt å få känns sig lite fin!
  • MagdaA

JUSTer: jag har precis ätit en STOR hårmacka med kaviar och kokt ägg!

Svar på tråden Pladdertråden!