Pladdertråden!
INGEN fara ang vul o mf.. finns inga belägg för att så skulle vara fallet... så nog om det tycker jag
Bel.. härligt med snööö här är det mest vår o lite slask...
Lurkis... vad tjurar du över ![]()
INGEN fara ang vul o mf.. finns inga belägg för att så skulle vara fallet... så nog om det tycker jag
Bel.. härligt med snööö här är det mest vår o lite slask...
Lurkis... vad tjurar du över ![]()
Bel.. jag älskar vinterväder när det är "på riktigt"
o vår blir det ju inte nu iaf.. så då njuter jag heller av gnistrande snö... ![]()
thezz.. jag är världens tråkigaste idag... flåt... längtar bara hem hem hem från jobbet....
Nu börjar ju pärsen med semester oxå.. minns med skräck förra året då "puckot" här som var chef tidigare (o tror att hon är fortfarande) inte ville bevilja semester över mitt bröllop.. chefen däremot fattade nada o tyckte det var en självklarhet *har en bra chef som tyvärr aldrig är här*... nu vill jag ju ha semestern sammankopplad med min HP... kan tänka mig att hon vill kila in ett finger o trilskas där med... så att jag får semerter.jobba o sen HP.. mmm fast hon vet inte att jag redan pratat med riktiga bossen
...
många psykologiska "krig" här.. *suck*
Bel.. jag är gift sen i somras
Jaz.. usch... v16.. *ryser* min största skräck just nu... får jag fråga, kollade man dina små efteråt vad det kan varit för knasigt? flåt känsliga frågan...
Magda... jag känner ett tryck o hönan när jag nyser el står länge.. tror det är helt i sin ordning ![]()
Jaz.. men vad konstigt ändå, jobbigt med ovetskapen... vad händer nu nästa gång?? mer än att de kollar extra??
Usch... blir helt nojjig nu att min snäcka inte lever... flåt... men det är min värsta mardröm ju ![]()
Jaz.. mm jag gissade på att ni kunde få trombl.. de undersökte inte din moderkaka? Flåt igen... Jag äter ju Trombyl av samma anledning, fast mina mf var tidigare... du kan ju även framföra att Trombyl i kombination med heparin har visat jättefina resultat ![]()
Jaz.. ja stå på dig för sjuttan.. 75mg/dag är det som gäller sen
o snaart kommer plusset jag bara vet det
Lurkis... det är blodförtunnande o motverkar ev proppar i moderkakan mm mm.. åtskilliga studier har visat att de med upprepade mf som får trombyl får en fullständig graviditet då, allt är väl inte helt klarlagt om varför mer än att det kan motverka vissa antikroppar och just det där med propparna..
I mitt fall kollades ju både blodet och ev antikroppar upp, o det fanns inga fel som man kunde hitta.. men det kan ju oxå vara så att det finns en faktor man ännu inte känner till som Trombylen motverkar
och för att vara på den säkra sidan får jag Trombyl då
det är ju inte farligt för fostret om man håller sig under 100mg/dag ![]()
angiee.. jag har haft ett mf i v5, ett i v6 och två i v8
Angiee.. nej flåt.. 2 i v5 och 2 i v8 ska det vara...