• MagdaA

Pladdertråden!

Här blir det också full fart med motionen i höst! Efter min viktnedgång i våras/somras så var min kropp van att motionera varje dag, MINST en timme. Så nu hoppar alla kilon tillbaka och fastnar då jag inte får motionera. Känns lite surt då man nyss jobbat bort dom, men samtidigt så vet jag hur jag ska gå till väga för att vi av med dom igen! Till hösten blir det MÅNGA LÅNGA promenader med vagnen!

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

lurk: oj, jobbigt med sängproblem! speciellt då man inte är överens! vi skulle typ inte rymma en 2.40 säng i vårt sovrum, men tänka va härligt med så mycket plats!

• MagdaA

Vi har ett annat problem... vi har 3 garderober i vårt sovrum. Funderar på att flytta dom så att vi kan ha spjälsängen där. Jag tycker vi ska flytta dom in till "lill rummet" så nu är typ gästrum... där vi även har torkställningarna. Praktist att ha garderoberna nära när man viker tvätten. När man ska byta om är det bara å gå in dit å göra det... Men Micke tycker vi ska stäla garderoberna i alkoven utmed sovrumet, som vi använder som arbetsrum. Hmm.... databorden, garderober, massa kläder... ingen bra kombination tycker jag. Dessutom måste vi då flytta hyllan där vi har pärmar, böcker och sånt. Han vill ha kläderna nära sängen. Men, men...får se hur det blir.

• MagdaA

lurk: det är våra kläder. haha! ingen av oss ha kläder på sig i sängen. Men han vill ha dom nära sovrummet säger han... får se hur det blir. jag tycker absolut vi ska ha dom i "lillrummet". är inte alls långt från sovrummet. men går bara genom vardagsrummet och några meter i hallen.

• MagdaA

lurk: ja..alltså, nu har vi alla kläder i sovrummet. Sen har vi varisn stol i arbetsrummet där vi hänger kläder som vi använder just för tillfället. Det kan vi ju fortsätta ha, stolen i ailkoven (arbetsrummet alltså)... bäbisens kläder kommer ju endå vara i "lillrummet". Står 2 garderober där redan, en sån vi har sängkläder och handdukar i, och en som är tänkt till bäbisen.

• MagdaA

lurk: vi har ju båda jobb som inte kräver nå snyggare kläder. Micke åker till jobbet i adidas-brallor och t-shirt. sen byter han om till mek-overallen där. Därför blir det oftast att han har sina mjukisar och nån tröja på stolen... sen kanske ett par jeans och nån snyggare tröja om man ska bort eller så. Är ju inte så att vi plockar fram rena kläder varje dag. Samma för mig. jag går ju bara här hemma i mjukisar... å jag tycker det skulle va himla praktist att ha allt samlat på samma ställe.

aja, får se om jag lyckas övertala honom, synd att han är så rackarns envis!

• MagdaA

JUSTer: haha! en mycket bra argument!

• MagdaA

Nån här som brukar se "What about Brian" på 5:an?

• MagdaA

fint väder ja..... men jag har minsann suttit här HELA dagen! nästan iaf...

lite nojjig är jag idag. räkis har fått för sig att sparka neråt. lite rädd att det ska påverka tappen. 19+0 i morgon, 19+2 åkte vi in med Ebba, hon föddes 19+6. Ringde förlossningen och pratade med en bm. Hon trodde inte det var nån fara men tyckte jag kunde ringa bm i morgon och be att få komma på koll. Har tid på fredag, men känner att jag vill komma tidigare, speciellt nu när det är så lika som sist...

Hanna: ja, bilden är inte så bra... jag orkar inte spekulera mer. Ska be bm titta på den. ska kika på dina bilder nu.

• MagdaA

Hanna: jag hoppas du har rätt! ang tappen alltså. Känns bara så jobbigt och hopplöst när man inte kan göra annat än och vänta. Så rädd att det ska hända nått igen! Skulle inte palla! Men, jag ringer iaf bm i morgon bitti och ber att få komma tidigare på koll, mer kan jag ju inte göra...

nu ska vi popa lite popcorn och se på film.

Svar på tråden Pladdertråden!