• MagdaA

Pladdertråden!

Hihi! Måste bara berätta att bäbisen har blivit en riktig sparkare nu i veckan! Verkar som att h*n vill ge sig till känna ännu mer nu så att jag ska känna mig lugn... sparkar för det mesta, blir bara lite orolig när h*n för får sig att sparka neråt...då brukar jag byta läga i sängen, funkar ibland.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • MagdaA

lurk: jo, det sparkar neråt, men det går väl ine att göra så mycket åt... i natt när jag skulle sova så funkade det att lägga sig på rygg, då ändrade räkan också läge...

• MagdaA

Lagt in en sammanfattning av veckan i min blogg nu om nån vill läsa.

Brukar ju fota magen på fredagar men det blev ju inget igår eftersom jag inte var hemma. Får se om jag orkar idag, annars tar vi det i morgon...

Ska lägga mig i soffan nu... kram på er!

• MagdaA

Go morron tjejer!

Hanna: GRATTIS! Ska kika in på din magbild nu...

JUSTer: Ska lägga till dig å en gång!

I natt drömde jag att bäbisen sparkade så mycket och att min mage var som gummi, så att man såg en fot som stack ut, man kunde liksom se tårna... jätte gulligt! Sen drömde jag att vi hade fått en sööööt liten flicka! Å vi som trott att det blir en pojke...spännande det här! har nu iaf bestämt oss för att inte ta redan på vad det är...eller...nja, kanske!

Sovit så skönt i natt, hemma i MIN säng! Med MIN underbara Micke!

• MagdaA

Hanna: Läkaren sa att jag ska ta det extra lugnt nu den första tiden så att det får läka. Sen så bör jag kunna leva ganska normalt, men fortfarande tänka på vad jag gör, inte motioner, inte sex, inte lyft, inte gå långt och så. Känner nu att jag får ont om jag sitter/står/går för länge så det blir mycket vila. Har fått några magnesiumtabletter, Emgesan tror jag dom heter, ska ta en morgon och kväll. Ska tydligen vara avslappnande och bra för livmodern...nått du känner till?! Ska på koll igen den 4/4. Läkaren ska va ledig 2 veckor så det var första tiden jag kunde få.

Just de Hanna, drömde om dig första natten på sjukhuset! Du hade startat en privat bm-mottagning, hemma i dtt vardagsrum!

Får se hur vi gör med kön... ska till bm på torsdag, KANSKE tar jag med bilden då... KANSKE.

• MagdaA

19+6 idag, samma dag som Ebba föddes. Saknar!

Believer: jag har varit hemma sen lucia och blivit ordinerad att ta det lugnt, man lär sig! Vissa dagar är skitjobbiga, men det är värt det! Blir iofs ännu mer lugnt nu. Inge spring på stan å så... kanske får be att få låna en rullstol... Fundersam

Marie: går in i vecka 21 i morgon!

Snöar för fullt här... ska åka till svärisarna och äta middag nu. KRAM

• MagdaA

blev ingen middag hos svärisarna... bilen ville inte ladda ordentligen och det är SKITVÄDER! Dessutom har jag ingen lust att bli ståendes nån stans efter vägen nu... blev att åka hem igen. Så nu blir det enkel, snabb middag, är HUNGRIG!!!

• MagdaA

Believer: jaa du, vet egentligen inte hur man får dagarna att gå, men på nått sätt gör dom det, och när man varit hemma så pass länge som jag har så vänjer man sig!

• MagdaA

Väntar på bebis-listan

Believer v.32 Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v.32, Bf 20 maj
     Dulia v.29, Bf 6 juni (Det är en FLICKA)
    lurkan v.21, bf 5 augusti (flicka enligt rutin-ul). Köns-UL 4/4
    Magda v.21, Bf 6 augusti (pojke tror vi, flicka enligt Marie)
    Mamma till F&S v 20 Bf 8 Augusti RUL 22/2
    Hanna v.20, Bf 11 augusti, KönsUL 7/5
    Lättja v.17, Bf 28 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista) JUSTer v.17, Bf 2 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v. 14, BF 21 september (pojke tror jag), Rutin UL 26/4
    bobo (hemligaärtan) v.13, BF 22-23 september
    Thezzizen v.13, BF 25 september (manuellt räknat 27/9)
    missK v.11, BF 13 oktober, men mer troligt 19 Oktober (flicka enligt Marie)
    Angiee v.10 BF 15 Oktober (flicka tror både Marie & Vi) Rutin UL 16/5
    Jazzy v.8 BF 28 oktober (pojke enligt Marie) KUB 20/4 Rutin UL 29/5 Gravid - v. 17

• MagdaA

OJ vad jag längtat efter att kunna skriva vecka 21!!!

go morron förresten! Allt bra med er idag? Jag känner mig lite "mensig" men tror det beror på att jag blev typ förstoppad på sjukhuset så magen har inte riktigt kommit igång ännu...

Svar på tråden Pladdertråden!