Inlägg från: MrsMurphy |Visa alla inlägg
  • MrsMurphy

Pladdertråden!

Hanna: Fy fan!

Jag hade min första jobbiga kväll igår. Gick och la mig och skulle sova och fastnade i ett program, sen var det dax för toa, sen blev jag hungrig, sen dax för toa... Suck!

Går allt för lätt blir man fort dum...
  • MrsMurphy

Hej! En fundering... Fundersam Ni vet min incident igår när jag höll på att tuppa av och spy på thai stället?? Nu i slutet på jobbet så kände jag typ liknande, kallsvettig, tuppa av känsla och spyvarning...

Är nån annan drabbad av detta? Varför får jag så här? Är det blodtrycket då?

• MrsMurphy

Kickan: Panikångest är det inte... Igår var det snarare att komma in i värmen från kylan som gjorde att det slog slint och idag sprang jag en hel del innan jag kände att det var på väg till kollaps...

Men det är bara jag alltså... Gråter Ingen typisk grav skit som man drabbats av.

• MrsMurphy

Hanna: Jag har funderat just detta på blodtrycket men kan den ändras av en graviditet? Förr när jag var rökare så hade jag ruskigt bra blodtryck trots det och nu har man ju slutat.

• MrsMurphy

Hanna: Ingen som helst aning! Var på en rejäl hälsokontroll för nåt år sen när dom tog mängder av tester för jag var konstant sjuk jämt. Men jag hade idealet på precis allt dom tog då...  Men jag skyr ju läkare som pesten!

• MrsMurphy

NO: Jag har också funderat på det men det är att det blir den här kallsvetten och spykänslan också. Fundersam 

Ska nog ringa svärmor i afton!

• MrsMurphy
    Hannnas skrev 2007-01-22 18:50:36 följande:
    Lättja.. i början av graviditeten så "får" man ju en extra liter blod ungefär och samtidigt som njurarna släpper igenom urin snabbare.. visst sänks BT ofta i början... själv ligger jag på 100/50 o det är lite lågt, lite lägre än det brukar... .•:*¨¨*:•. är det vår tur nu .•:*¨¨*:•.
    Åh fan! Skrattande Men då har man kanske en förklaring och inte behöver vara orolig!
  • MrsMurphy

Bara man vet att man inte är ensam och att det är naturligt så är det frid och fröjd för mig! Skrattande

Men detta kan börja jäklas redan i v9 alltså?

• MrsMurphy
    Kickan 84 skrev 2007-01-22 18:53:50 följande:
    Lättja: Det är säkert för att du är gravid, men ta lite prover, det tycker jag! Stanna där du är! ♥
    Du ska ara ana hur mycket jag kan gå igenom för att slippa träffa läkare... Generad
  • MrsMurphy

Jag får flytta till Borås och bli granne med Hanna!

Svar på tråden Pladdertråden!