• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

Dulia... är det inte ganska vanligt med lite sammandragningar i tidiga v20...? Är det inte kroppens sätt att "förbereda" sig inför förlossningen?

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan

Dulia: Försök ta det lugnt idag då. Så hade jag också med Laban och sen blev jag sjukskriven pga sammandragningar 50% nästan tre månader innan Laban föddes, och på 100% från 1,5 månad innan.

• Dulia

Hanna, jo det är väl rätt vanligt med sammandragningar från v. 20 ca och när man är omföderska har jag hört att det är väldigt vanligt med tidiga sammandragningar. Kändes bara lite obehagligt att det kom när jag höll på och grejade. Antar att jag i fortsättningen måste ta det lite lugnt med allt.
    Nu känns det helt ok när jag sitter ner så jag får väl sitta ner hela dagen

Nu måste jag jobba igen.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Hannnas

Dulia.. ja jag säger som Lurkis.. ta det så lugnt du kan iaf

• lurksmulan

Hm, nu har jag fräst åt min gubbe för en egentligen puckad grej men som jag tycker att han får stå fast vid. Helt plötsligt har han ändrat sig och morrr morrr morrr.
    Mina hormoner spelar flipper!

• Hannnas

lurkis.. haha du får flippa ... morra lite från mig med *morr*

• lurksmulan

Ha ha, ja men det är så fånigt egentligen, men hela grejen stör mig så enormt från början och nu blir det bara ännu värre!
    Jag ska berätta; han köper tidningen varje dag, vilket jag tycker är lite onödigt men okej. Sen läser han lite på lunchen och sen resten i badet på kvällen. Efter det lägger han gärna tidningen på badrumsgolvet vilket innebär att jag till slut ruttnar och slänger den. Alla jäkla tidningar gör att det blir jättemycket som ska i pappersinsamlingen (med alla reklam som HAN vill ha, jag vill ha en "ingen reklam, tack"-skylt).
    Han har sagt att han ska börja betala tidningen själv, att det inte ska gå på hushållskassan, men ångrade han sig! Då protesterade jag och ansåg att jag aldrig ens ser skymten av tidningen mer än när jag plockar upp den från golvet.
    Så nu ska han visst betala den själv igen, men det är själva den puckade tjaffset om det som gör mig galen.
    Räcker det inte med att vi betalar hans cigg ur hushållskassan?!

• MagdaA

lurkan: å, sånna saker kan verkligen få en att bli galen! Men allvarligt, betalar ni hans cigg ur hushålskassan???

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • lurksmulan

Magda: Jepp. Förut har vi inte delat upp så vi har hans och mina pengar, vi har betalt allt rakt av.
    Men det har blivit lite svårt att hålla koll på ekonomin så från den här månaden delar vi upp det.
    Problemet är väl att jag inte röker nu när jag är gravid, men hade jag gjort det hade jag väl tyckt att det var mer okej, men nu när jag inte gör det retar det mig.

• MagdaA

lurkan: rökte du innan? sluta me de tycker jag! Å säg åt gubben å sluta. inte bra! hoppas han inte röker i närheten av pojken.

Ängel i himlen och plutt i magen!
Svar på tråden Pladdertråden!