• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Kickan 84

Måste bara säga en lite knäpp sak, igår när jag kom till KK så anmälde jag mig i receptionen, hon sa jaha du ska göra ett ultraljud, och så sa hon, jaha, gäller det abortrådgivning? VAAAA?!?! Borde de inte kunna se att jag gått där för att BLI gravid eller?! Herrejösses, blev helt i chock. Bara för att jag är ung eller vad?

Stanna där du är! ♥
  • MagdaA

Kickan: sånt där är tragiskt! Är det så vanligt med abortrådgivning eller??? Bättre att fråga: "vad gäller det?"

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Kickan 84

Magda: Ja, jag tycker också det! Herregud, man tycker dessutom att ärendet borde stå i deras datasystem när de får fram att man ska göra VUL? Nä, vad vet man!

Jag överreagerade säkert, men kändes INTE alls bra...

Stanna där du är! ♥
  • after eight

Lättja, jag ser inget i ditt bildgalleri. Vill du släppa in mig, så blir jag jätteglad!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Dulia

Gråter Min mamma ringde precis. Min syster gjorde NUPP/KUB igår och dom fick jättedåliga besked. Det var 1:16 att barnet har DS och 1:14 att den har allvarligt hjärtfel. Läkaren hade sagt att barnet troligtvis inte kommer att kunna leva mer än några timmar efter förlossningen. Dom ska nu göra moderkaksprov. Jag är så ledsen för min syster skull. Hon fick missfall i somras och nu händer detta. Till råga på allt är jag, hennes bästa vän och hennes svägerska gravida och alla är vi varit beräknade under sommaren. Gråter

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MagdaA

Kickan: När jag blev gravid med Ebba ringde jag UM för att få prata med nån. Hade inte nån koll på var jag skulle vända mig eller så. När jag ringde sa jag att jag fått veta att jag var gravid, då frågade hon "Vill du prata om hur graviditeten kommer att fortgå eller om ev abort" Det tycker jag var en bra fråga. Inte lika hemsk formulering som du fick höra.

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • Kickan 84

Magda: Ja, precis man kan ju lägga fram det på olika sätt! För övrigt fattar jag inte vad receptionisten hade med det hela att göra överhuvudtaget!

En fråga, du behöver inte svara om du inte vill, men var er tidigare graviditet inte planerad?

Stanna där du är! ♥
  • lurksmulan

Dulia: Nej vad trist att höra! Oj vad jobbigt beslut! Jag lider verkligen med er!

• Kickan 84

Dulia: Fy så hemskt!

Stanna där du är! ♥
  • Dulia

Nu kom jag på att jag kanske inte skulle skrivit om det där härinne. Jag hoppas att ingen tog illa upp.

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
Svar på tråden Pladdertråden!