• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • Hannnas

JUSTer... det ÄR seeegt!! tycker vi ska avskaffa februari helt detta året!! Skrikandes

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Dulia

God morgon!
    Tvärtemot er så tycker jag tiden flyger förbi och jag hinner inte alls med. Det känns ju som jag fortfarande är nygravid oc nyss fick mitt plus!!

JUSTer, v. 20-30 mammakläder? Dom började jag använda i v. 15 ca Min mage som vanligtvis (och fortfarande) består av en massa fett ser mycket finare och rundare ut i ett par mammabyxor

•:*¨¨*:•. Här ska födas bebisar .•:*¨¨*:•.

Believer v25, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v25, Bf 20 maj
    Dulia v23, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka) UL 14/2. Hoppas få veta kön då
    lurkan v14, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-ul 5/3, köns-ul 4/4
    Magda v13, Bf 10 augusti (pojke tror M, jag osäker, flicka enligt Marie)
    Hanna v13, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v11, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v10, Bf 3 september (pojke enligt Marie)
    after eight v9, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v.7, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.6, BF 21 september

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • JUSTer

Jag har svårt att fatta att jag har en bebis i magen. Jag går omkring och tänker på set som nån slags mag-åkomma som jag har. Jag måste tänka på vad jag äter, mina byxor blir tighta, jag mår illa men jag ser det bara som något som drabbat mig. Det där med att det skulle vara en bebis i mig, det har verkligen inte slagit mig ännu. Kanske en försvarsmekanisk.

Jag börjar få ul-abstinens.

Gravid - v. 10
  • MrsMurphy

Känns som om man varit gravid i ett sekel nu och inte ett skit har hänt. Har dessutom en väldigt lugn kropp nu, nästan inga ömma bröst, känner inte av några ilningar i magen, inget illamående förutom bara trögt att käka. Så nu ränner jag bara på toa och kollar blod och var och varannan seku´nd så får jag för mig att jag har ma.

Men hört att detta kan vara en ångestperiod för att man inte känner av nåt??

• JUSTer

Ok, dulia, jag tror nog också att mina mammakläder måste plockas fram före v 20 om jag ska vara ärlig. Åtminstone byxorna.

Gravid - v. 10
  • after eight

JA! Vi avskaffar februari! Nu är det bestämt!

Vägde mig i morse och insåg att jag har gått upp ett kilo sedan jag testade positivt. Förra gången gick jag upp ett kilo sammanlagt fram till vecka 20. Visst, 1 kilo på en månda nu kanske inte är mycket, men jag känner mig fet, ful och otränad. Blä!Skrikandes 

Och vet ni vad! När jag kom hem i går och sa just detta till min man, sa han: stackars dig att du känner så! Men hallå, vi var varit ihop i snart 6½ år, vet han fortfarande inte att han ska säga: Nä, du är jättefin älskling!

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • Kickan 84

För min del kan vi gärna avskaffa MINST halva mars också!

Stanna där du är! ♥
  • MrsMurphy

ae: Känner helt igen det förutom att jag lyckats gå upp 6 kilo... *mutter* Och killen sa att jag var tjock nu!! Skrikandes Jag är i v11!! Är det nånting som skämtar vilt med mig?? Men det är nog vatten som sagt för man kan omöjligt bli fet av frukt!! Skrikandes

• Dulia

Nej inte avskaffa februari. Jag ska ju på UL på Alla  dag

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
Svar på tråden Pladdertråden!