• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Tack Magda! Ja en kram och en sandsäck vore inte helt fel!
    Ljuset i tunneln är att jag ska äta på Burger King idag, något jag har varit sugen på länge. Det trista är att ingen vill följa med så jag får åka själv.
    Magda: Jag har ju haft dille på äpplen hur länge som helst nu. Jag äter onormala mängder äpplen.

• MagdaA

lurkan: Jag kan följa på Burger King! Äpplen ja, gott gott! Köpte en stor påse när jag var å handlade i tisdags.

Dom ringde från jobbet...undrade om jag kunde komma och tömma mina skåp i omklädningsrummet. Vi har 2 skåp, ett för rena och en dör dyngiga kläder. Alla skåp är upptagna och jag har fixat så en kompis kompis ska få typ praktikplats där. Det var chefens fru som ringde, hon jobbar också där. Hon visste inte riktigt hur hon skulle formulera sig, men dom gissar ju allihopa att jag blir borta ett bratag, då är det lika bra å tömma skåpet... Ska endå dit å hämta halm i kväll så...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • hemligaärtan

Kikar in här med efter att ha varit borta ett tag pga sjukdom. Uppdaterar vecka också.

?:*¨¨*:?. Här ska födas bebisar .?:*¨¨*:?.

Believer v25, Bf 17 maj. Väntar en underbar FLICKA
    2007 v25, Bf 20 maj
    Dulia v23, Bf 6 juni (Marie tror pojke, jag tror flicka) UL 14/2. Hoppas få veta kön då
    lurkan v15, bf 2 augusti (pojke enligt Marie). Rutin-ul 5/3, köns-ul 4/4
    Magda v13, Bf 10 augusti (pojke tror M, jag osäker, flicka enligt Marie)
    Hanna v13, Bf 12 augusti (flicka tror vi båda) UL 1/3.
    Lättja v11, Bf 31 augusti (rödlätt, överaktiv, tjock tjej enligt Maries oerhört tillförlitliga lista)
    JUSTer v10, Bf 3 september (pojke enligt Marie)
    after eight v9, BF 5 september (pojke enligt Marie)
    Kickan v.7, BF 21 september (pojke tror jag)
    Hemligaärtan v.7, BF 21 september

• MagdaA

fick som håll på höger sida, i höjd med naveln när jag skulle kliva upp ur soffan. nån som känt så? strålar ner i benet...mysko...

• Cia o krabaten

Magda: *Tjuvläser lite*
    Jag ahde som håll ganska ofta. Mest i samband med ridningen. Red ju dagligen till v30 med E.
    Inget farligt sa min BM. Troligen ligament.

Har du förresten varit med bullar till jobbet? Saknar dig nog. Men det känns ju alltid lite knäppt att städa ur skåpet...
    Jag gjorde det och när jag kom tillbaka hade en lördagsjobbare mitt skåp så vi fick dela!!
    Fortfarande!!!
    Men hon jobbar inte så mycket, fast det är ju ändå så att ngn mer kommer in i mitt skåp

• MagdaA

Cia: men det är nog inte ligamenten, inte så högt upp. Jag tror mer på att det växer och att diverse tarmar och annat måste flytta om sig lite och bereda plats.

Jodå, var men fika till jobbet för 3-4 veckor sedan, tänkte ta en sväng nästa vecka också. skönt att komma hemifrån och få träffa lite folk! Nu vet jag vem som ska få mitt skåp, men det känns endå lite konstigt, har ju haft det i 4 år...

• Cia o krabaten

Magda: Visst är det.
    Vet du hur länge du kommer vara hemma?
    Blir det hela tiden nu?

• MagdaA

Cia: vet inget, men antar. Iom att det är nu de kommande veckorna som är mest kritiska, så tänker jag int gå tillbaka till en fysiskt tungt arbete, inte en chans. Tror inte heller det är problem att få sjukskrivningen förlängd, var då inte det sist. Men men, får se vad läkaren säger.

• MHoof

Då har man vart hos bm igen då!
    Alla värden såg bra ut, men höll på å svimma innan dom skulle sticka mig i fingret
    Har gått upp prick 5 kg.
    Ska börja med järntabletter me, en om dagen.
    Magmåttet låg på 25 cm och hjärtljuden på 145 slag/min. Allt var alltså bra
    Fik tid til FUB me, men vi har egentligen ingen lust att gå. Känns konstigt att sitta där med andra och prata om förlossning och sånt.
    Ska till aurora bm 22/2 och tillbax till min bm den 27/2 tror jag det var. Så så ligger det till nu!

• lurksmulan

Believer: Det är bra med föräldrautbildning faktiskt. Eller, det beror givetvis på de som håller i den. Men vår var bra. De pratade mycket skit, många klyschor, men mycket nyttigt också. Bl.a genomgång av smärtlindring inför förlossningen, vilket var skönt att presenteras för i god tid så jag hann fundera över vad jag tyckte kändes bra.
    Aurora? Jag trodde inte att du var SÅ förlossningsrädd!

Svar på tråden Pladdertråden!