• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Believer: Ja det är jättebra att du får komma dit! Ofta är ju rädsla väldigt ologisk, man har ingen rejäl anledning att vara rädd men det hjälper inte. De är ju proffs på det här och jag har hört många som genomgått bra "rädslebefriade" förlossningar efter att ha varit hos en sån bm!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Dulia

believer, vad tråkigt att du är så rädd med det är bra att du får komma till en auroraBM och jag hoppas hon kan hjälpa dig! *kram*

Jag ska också få gå till en auroraBM men det är endast pga projektet jag är med i. Känns ändå skönt att prata igenom förlossningen med någon efter jag är jätterädd för att bli snittad igen. Rädslan handlar inte om själva snittet utan att jag då missar att föda barn vaginalt. Dessutom så kommer auroraBM förlösa mig om hon arbetar när jag kommer in

Snart är det dags för vattengympa!! Härligt, härligt!!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • MHoof

AE: Helst hade jag ju velat att flickan kommer med storken Men nu när det inte går så är det ju skönt att veta att fler har känt likadant och att man kan få hjälp! Jag försöker läsa på om det men tycker inte det hjälper så mycket. Men som du skrev, att man är ett team med bebisen, att man jobbar igenom det tillsammans, det var ett nytt sätt att tänka.

lurk: Va skönt att höra att det funkar Min bm sa att det är ju bra att man tar tag i det så fort som möjligt så man inte kommer sista 2 veckorna och har värsta paniken.

• lurksmulan

Believer: Det intressanta är att vi resonerar precis likadant i grunden, men sen svänger vi av åt helt olika håll! Jag tänkte också att jag aldrig hade gjort det här, så varför oroa mig för något i onödan? Och du tänker tvärtom!

• after eight

Här var det tyst och stilla i dag. Var är alla?

Jag vill gå hem! Det molar, drar och gör ont i magen och jag blir jättehispig. Ledsen

Kroppen är allt en bra konstig manick!
  • lurksmulan

ae: Samma här! Det sticker och drar och har sig i min mage. Vi hoppas att det är växtvärk för oss båda!

• MagdaA

Gisses va trött jag är! somnade i soffan, helt slut idag. Å vi som ska å hämta halm i kväll...

Ängel i himlen och plutt i magen!
  • hemligaärtan

Tittar in igen! Nu har jag kommit till den där punkten att jag inte kan ha nåt som trycker på magen. Usch! Inga kläder att ha på mig längre!

• hemligaärtan

Believer: Aurora är säkert jätte bra omman är förlossningsrädd. Funderat på doula?

• lurksmulan

Jag sitter och äter pingvingstänger för glatta livet och önskar att jag ska få gå hem snart.

Svar på tråden Pladdertråden!