• MrsMurphy

Pladdertråden!

Hej tjejer!

Gjorde en tjattertråd för oss som äntligen fått till dessa plus efter att ha suttit och surat på Bim-listan för oss som har det lite jobbigt större delen av året!

Tänkte att vi kunde tjattra om våra nojjor och grav ångest här så kan våra darlings på listan trippa in efter att dom får sina plus. Istället för att vi terroriserar dem där med just dessa saker!

Nu ska vi se till att det går vägen denna gången! Skrattande

Går allt för lätt blir man fort dum...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-12-19 18:31:20:
    Och här är den kära gamla tråden!

www.familjeliv.se/Forum-1-180/m13746119.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-19 19:40:41:
    Här kommer fortsättningstråden!

www.familjeliv.se/Forum-11-237/m18625984.html
  • Svar på tråden Pladdertråden!
  • lurksmulan

Lättja: Jag var ytterst nära att köpa ett par rosa luddiga tärningar och lämna in de på ditt jobb idag. Jag var precis runt hörnet och tänkte försöka muntra upp dig, men jag hade min granne med mig och jag orkade inte förklara allt för henne.
    Men nu är du tillbaka ändå och det är så skönt!

Mamma till Laban 050131 och minigrisen bf 070802
  • Kickan 84

Lättja: Du får väl se på VUL:et?

Stanna där du är! ♥
  • Dulia

Hej!! Har inte varit inne på hela dagen (som ni kanske märkt) men jag ska ta och läsa ikapp allt ni skrivit nu

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Dulia

Så nu har jag läst allt ni skrivit idag men eftersom jag är så förvirrad så glömde jag självklart att skriva upp mina kommentarer under tiden. Men jag skickar en kram till alla som känner att dom behöver en!!

En dotter född aug -05 och BF 6/6 -07
  • Thezzizen

Hej t´jejer.

Hemma från jobbet nu.. Blöder jättemkt idag, har kommit tre småå koagler också, men de kanske är oundvikligt nu när det blöder så mkt *orolig*...
    4 dgr kvar till domedagen...

En av våra vänner var på akuten ikväll, jag pratade lite med henne då vi hade lugnt. Hon hade precis gjort vul, hade en räka på fem mm o pickande hjärta i magen. Spydde upp några piller i samband medkräksjuka så blev de en liten räka... Funkar de för oss ska vi ha samtidigt..*suck*. men de kommer nog inte göra det...*deppar*

Magda: Jättegrattis till hjärtljuden...=) och vilken vacker misse !

Believer.... grattis till framtida husköp! Själv måste vi avvakta till måndag *suck*

• Thezzizen

hmmm... är det det här som kallas prestationsångest ?

• Hannnas

Mooorron

Lättja... du är ju i de veckorna nu när navelsträngen anläggs fullt ut och moderkakan ska ta över den funktion som gulkroppen i äggstocken haft förut bl a... (v 10-12 ca)...

Klart det kan kännas lite och det kan oxå bli så att gulkroppen inte återbildas som den ska utan bildar en sk gulkroppscysta, vilket är helt ofarligt men kan svida o göra oont...

Thezz... japp, det är prestationsångest i den högsta grad där den inte ska vara kände så i somras när svägerskan florerade med att hon minsann var gravid, strax efter vårt 3:e mf... MEN nu ska det gå vägen för er, koagel kan det ju vara för att blödningen runt endon kanske inte alltid "rinner ut direkt"... det vet du ju såklart.. men jag förstår oron... men jag tror ändå på er

Jag behöver lite hjälp idag !! Jag ska ju som sagt bjuda in svägerskan o A:s bror på middag ikväll... jag har helt fastnat för att jag vill göra en potatisgratäng o en av mina supersallader och nåt till det... nu vill jag gärna ha oxfilé... men damen i fråga är livrädd, o då menar jag hysterisk... hon vägrar äta nåt rött.... o då menar jag t o m lätt ljusrosa kött... trots att jag säger 72 grader vägrar hon... *suck*.... Frågan är då... ska jag steka hennes kött hårt, vilket hon inte ens gillar, eller ska jag hitta på nåt annat isf VAD??

Jag äter inte fläskfilé och jag ror inte hon äter lamm... fisk känns trist till o kyckling ännu tråkigare... eller vad tycker ni??

**alltid samma visa när de ska komma**

.?:*¨¨*:?. är det vår tur nu .?:*¨¨*:?.
  • Thezzizen

morrn Hanna...

Något som vi tycker är jättegott är skivad rostbiff som vi marinerar. Det är lättare att få fint än oxfilé och mkt godare...

ja tyvärr är det nog prestationsångest. men främst nu för att jag verkligen verkligen av hela mitt hjärta vill att det ska gå vägen... Och om vi följer varandras veckor s¨blir allt så himla mkt roliager ju =).

Jag tror nästan de skulle vara oundvikligt utan koagler när de blöder såpass mkt... mer än mf blödning nu. Mer o mer, kanske är positivt om det är hormonberoende eller inte...
    Immorse när jag gick upp och satte mig på toa, så ficka jag världens illamående, kändes som om ja skulle kräkas när ja satt där och lite yr... Gick över väldigt fort fock o nu känns allt ok. Gravsymtom eller blodbrist *S*

• Prisssan

Hanna: Kalkon är jättegott till potatis o sallad!

*Hoppar snabbt ut igen*

Svar på tråden Pladdertråden!